SATURA RĀDĪTĀJS
- Rekomendācijas
- Uzdevumi
- Sasniedzamie mērķi
- Progresa novērtējuma rezultāti
- Iesaistītās institūcijas
- Tiesību akti
- Noderīgas saites
- Publikācijas
Rīcības virziens paredz aktivitātes, kas vērstas uz to, lai valstī teroristiem, teroristu organizācijām un teroristu finansētājiem tiek liegts piesaistīt, pārvietot un izmantot līdzekļus un saviem mērķiem ļaunprātīgi izmantot bezpeļņas organizācijas.
Rekomendācijas
“Moneyval” eksperti norāda uz nepilnībām sankciju tiesiskajā regulējumā, nav pietiekami informēts finanšu sektors, uzņēmēji un plašāka sabiedrība par riskiem, kas saistīti ar sankciju pārkāpšanu vai apiešanu. Latvijai ir jāpārskata tiesiskais regulējums mērķtiecīgo finanšu sankciju jomā un jāpiešķir atbilstoši līdzekļi proliferācijas finansēšanas un terorisma finansēšanas mērķtiecīgo finanšu sankciju jomas atbilstības uzraudzībai.
Uzdevumi
Lai novērstu konstatētos trūkumus, tiks pārskatītas nepilnības tiesiskajā regulējumā. Tiks vairota izpratne par aktuālajām izmaiņām tiesiskajā regulējumā gan konkrētām mērķa grupām, gan plašākai sabiedrībai.
Galvenie sasniedzamie mērķi
- Novērstas nepilnības tiesiskajā regulējumā: Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likumā, Krimināllikumā un saistītajos Ministru kabineta noteikumos.
- Organizēts lekciju cikls par sankcijām un grozījumiem Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likumā, paredzot gan publiskas lekcijas finanšu sektoram, uzņēmējiem un plašākai sabiedrībai, gan slēgtas lekcijas citu institūciju pārstāvjiem.
Progresa novērtējuma rezultāti
[PDF] 10. rīcības virziens - preventīvie pasākumi un finanšu sankcijas
Iesaistītās institūcijas
Atbildīgā institūcija: Iekšlietu ministrija sadarbībā ar Ārlietu ministriju
Līdzatbildīgās institūcijas: Valsts drošības dienests; Finanšu izlūkošanas dienests; Finanšu un kapitāla tirgus komisija; Tieslietu ministrija; Valsts ieņēmumu dienests; Patērētāju tiesību aizsardzības centrs; Latvijas Banka; Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcija; Latvijas Zvērinātu advokātu padome; Latvijas Zvērinātu notāru padome; Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija; Nacionālā kultūras mantojuma pārvalde; Iepirkumu uzraudzības birojs
Tiesību akti
- Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likums
- Eiropas Padomes Konvencija par terorisma novēršanu
- Papildu protokols Eiropas Padomes Konvencijai par terorisma novēršanu (saukts arī par Rīgas protokolu)
Noderīgas saites
- Terorisma finansēšanas definīcija
- Eiropas Komisijas paziņojums Eiropas Parlamentam un Padomei par rīcības plānu ar pastiprinātu cīņu pret teroristu finansēšanu
- Par “Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likuma” paredzēto prasību izpildi
- Par terorisma finansēšanas novēršanas pasākumiem
- Vadlīnijas finanšu institūcijām teroristu finansēšanas gadījumu noteikšanai
- Apkopojoša informācija par pasākumiem cīņā pret teroristu finansēšanu (08.08.2017)
- Atsevišķi piemēri, kas atklāj nopietnas pazīmes par saistību ar terorisma finansēšanu
- Cīņa pret bezpeļņas organizāciju ļaunprātīgu izmantošanu
- Ārlietu ministrijas informācija par sankcijām
- Personu saraksti, kas tiek turētas aizdomās par iesaistīšanos teroristiskās darbībās
- Atjaunotā informācija par darbu ar OFAC sarakstiem, kā arī citi jautājumi
- Metodiskie materiāli par neparastu un aizdomīgu darījumu ziņošanas sistēmu
- Sektoru noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas un terorisma finansēšanas risku novērtējums (2017.-2018.)
- Nacionālais terorisma finansēšanas un proliferācijas finansēšanas risku ziņojums par 2017.- 2018.gadu (papildināts 2019.gada jūlijā) (latviešu valodā) (angļu valodā)
- Juridisko personu un nevalstisko organizāciju noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas riski (publiskojamā versija)
Publikācijas
- Tematiskais atvērums “Moneyval”
- LV portāla tematiskās publikācijas
- Institūciju paziņojumi sabiedrībai (preses relīzes)
- Žurnāla “Jurista Vārds” tematiskās publikācijas:
- Medina L. Kas mūsdienu biznesā ir laba un slikta rīcība. Jurista Vārds, 30.04.2019., Nr. 17/18 (1075/1076), 10.-12.lpp.
- Letiņa L. Patiesā labuma guvēja statuss, tā reģistrācijas komercreģistrā nozīme. Jurista Vārds, 30.04.2019., Nr. 17/18 (1075/1076), 22.-27.lpp. (brīva pieeja abonentiem vai iegādājoties e-žurnālu)
- Brazovskis J., Pastars E. Risku kultūra un pārvaldība cīņai ar finanšu noziegumiem. Jurista Vārds, 30.04.2019., Nr. 17/18 (1075/1076), 28.-34.lpp. (brīva pieeja abonentiem vai iegādājoties e-žurnālu)
- Znotiņa I., Vītola D. Plānotas būtiskas izmaiņas Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likumā. Jurista Vārds, 12.03.2019., Nr. 10 (1067), 5.–7.lpp. (brīva pieeja abonentiem vai iegādājoties e-žurnālu)
- Tieslietu sistēmas auditā meklēs un labos vājās vietas. Jurista Vārds, 19.02.2019., Nr. 7 (1065), 6.–13.lpp. [intervija ar tieslietu ministru Jāni Bordānu]
- Jaunā valdība akcentē bezkompromisu tiesiskumu un likuma varu. Jurista Vārds, 29.01.2019., Nr. 4 (1062), 5. lpp.
- Kucina I., Medina L. Būtiskākās izmaiņas tiesu sistēmā un tiesību politikas jomā. Jurista Vārds, 29.01.2019., Nr. 4 (1062), 23.–29.lpp.