Labdien! Ir situācija, kas ļoti bieži atkārtojas. Ēkai savulaik ir veikta nelikumīga pārbūve bez saskaņojumiem būvvaldē u. c. iestādēs. Pēc vairākiem gadiem iestādēs tiek iesniegts būvprojekts pārbūves darbu saskaņošanai (faktiski legalizācija). Ja nelegālo pārbūves darbu būvprojekts saskaņošanai tiek iesniegts pēc trim un vairāk gadiem un iestādes to konstatē tikai līdz ar projekta iesniegšanas dokumentāciju, Administratīvās atbildības likuma 118. panta trešā daļa noteic, ka administratīvā pārkāpuma procesu var uzsākt ne vēlāk kā triju gadu laikā no pārkāpuma izdarīšanas dienas, ja pārkāpums izdarīts būvniecības jomā. Savukārt administratīvajā procesā, ko regulē Administratīvā procesa likums, noilgums nav paredzēts. Tādējādi, neatkarīgi no tā, cik ilgs laiks pagājis no patvaļīgas būvniecības veikšanas dienas. Vai būvvaldei u. c. iestādēm šādos gadījumos ir likumiskas tiesības pieņemt lēmumu administratīvajā lietā, izvērtēt pie atbildības saucamās personas soda apmēru un piešķirt to, t. i., brīdinājumu, naudas sodu, vai novērst patvaļīgas būvniecības radītās sekas, atjaunojot iepriekšējo stāvokli vai izstrādājot būvniecības dokumentāciju (ja tas ir iespējams) atbilstoši normatīvajiem aktiem u. tml.? Būšu ļoti pateicīgs par atbildi!
No spēkā esošajām tiesību normām izriet, ka būvvaldei ir tiesības jebkurā brīdī pieņemt lēmumu administratīvajā lietā un nekustamā īpašuma īpašniekam ir pienākums novērst patvaļīgas būvniecības radītās sekas, atjaunojot iepriekšējo stāvokli vai izstrādājot būvniecības dokumentāciju (ja tas ir iespējams) atbilstoši normatīvajiem aktiem, bet būvvaldei nav tiesību administratīvā pārkāpuma lietā pēc noilguma iestāšanās piemērot administratīvo sodu (brīdinājumu, naudas sodu).
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!