Plānotie grozījumi1 paredz noteikt kārtību, kādā veicama elektroskrejriteņu un velosipēdu piespiedu pārvietošana uz speciālo stāvvietu. Attiecīgi turpmāk arī velosipēdu īpašniekiem būs ieteicams reģistrēt to braucamrīkus, lai nepieciešamības gadījumā varētu identificēt stāvēšanai novietotā transportlīdzekļa īpašnieku.
Viena no būtiskām problēmām, kas novērojama ne tikai Rīgā, bet arī citviet pasaulē, ir velosipēdi, kuri ilgstoši atstāti publiskās vietās. Līdz šim Latvijas likumdošanā nebija tiesiskā regulējuma, kas paredzētu un ļautu trešajai pusei pārvietot ilgstoši stāvēšanai atstātus jeb pamestus velosipēdus. Pēc Rīgas pašvaldības iniciatīvas, noteikumos iekļaus punktu, kas atļaus veikt ilgstoši piestiprināta velosipēda - velosipēdu novietnēs, pie ceļa zīmju balstiem vai citam ierīcēm publiskajā telpā - piespiedu pārvietošanu.
Grozījumi arī noteiks trīs gadījumus, kad mikromobilitātes rīki, tajā skaitā velosipēdi, tiks atzīti par ilgstoši atstātiem uz ceļā. Pirmkārt, ja mikromobilitātes rīks atrodas vietā, kur traucē pārvietoties citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, ilgāk par astoņām stundām kopš brīža, kad par traucējumu paziņots tā īpašniekam; otrkārt, ja mikromobilitātes rīks atrodas vietā, kur traucē pārvietoties citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, ilgāk par astoņām stundām kopš brīža, kad tam piestiprināta brīdinājuma uzlīme, jo nav bijis iespējams noskaidrot tā piederību; treškārt, ja mikromobilitātes rīks atrodas vietā, kur tas netraucē ceļu satiksmei, bet netiek izmantots vismaz 45 diennaktis kopš tam pielīmēta brīdinājuma uzlīme.
Jau ziņots, ka vasaras sākumā Rīgas pašvaldības policija, sadarbībā ar Rīgas Apkaimju iedzīvotāju centru un Ārtelpas un mobilitātes departamentu, veica visaptverošu pilsētvides apsekošanu Rīgas vēsturiskā centra robežās. Apsekošanas laikā tika identificēti pamesti vai ilgstoši atstāti velosipēdi, uz kuriem uzlīmēja informatīvās uzlīmes. Kopumā tika fiksēti 120 pamesti vai ilgstoši atstāti velosipēdi. Pēc atkārtotas apsekošanas septembra sākumā tika konstatēts, ka 42 velosipēdus to īpašnieki ir aizvākuši, bet 78 palikuši iepriekš fiksētajā vietā. Paralēli šim darbam departaments izstrādāja grozījumus, lai normatīvie akti ļautu pamestos velosipēdus pārvietot.
1 Ministru kabineta 2004. gada 7. septembra noteikumi Nr. 747 “Noteikumi par transportlīdzekļa piespiedu pārvietošanu un transportlīdzekļa atzīšanu par ilgstoši atstātu uz ceļa”