E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 36849
Lasīšanai: 3 minūtes

Ja iegādāta nekvalitatīva prece

J
jautā:
21. jūlijā, 2025
Artūrs

Labdien! 27.02.2025. es iegādājos rokaspulksteni, un 21.07.2025. pulkstenis sācis stipri oksidēties, atstāt lielus zaļus traipus uz rokas, pulksteņa korpuss ir manāmi bojājies. Ražotāja garantijā noradīts: “Garantija 2 gadu garumā attiecībā uz jebkādiem materiāla vai izgatavošanas defektiem. Šī garantija neattiecas uz parastu nolietojumu vai ļaunprātīgu izmantošanu, kā arī neattiecas uz baterijām, korpusu, siksniņu, stikliņu vai rokassprādzi.” Garantijas nosacījumi, manuprāt, ir pārprotami. Nav skaidrs, kas ir normāls nolietojums un kas ir materiāla defekts. Objektīvi tik īsā laika posmā pulkstenim nevajadzētu tā reaģēt uz apkārtējo vidi. Veikalā nekādas skaidras atbildes par naudas atgriešanu nesniedza. Vai es varu veikalam pieprasīt naudas atgriešanu? Paldies par atbildi! 

A
atbild:
Šodien
Vēršam uzmanību, ka sniegtā atbilde ir informatīva un nav saistoša tiesību piemērotājiem.

Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 27. panta pirmo daļu patērētājs divu gadu laikā no preces iegādes dienas ir tiesīgs vērsties pie pārdevēja, ja šajā laikā patērētājs iegādātajai precei konstatē neatbilstību (defektu). Šādā gadījumā rakstveida iesniegums pārdevējam ir iesniedzams divu mēnešu laikā no defekta atklāšanās dienas. 

Iesniegumā norāda: 

  • savu vārdu, uzvārdu, dzīvesvietas adresi un kontaktinformāciju;
  • iesnieguma iesniegšanas datumu; 
  • strīda būtību, savu prasījumu un tā pamatojumu. 

Atbilstoši Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 28. panta otrajai daļai vispirms patērētājs ir tiesīgs izvēlēties, lai pārdevējs bez atlīdzības novērš preces neatbilstību līguma noteikumiem vai bez atlīdzības apmaina preci pret tādu, ar kuru būtu nodrošināta atbilstība līguma noteikumiem, izņemot gadījumu, kad tas nav iespējams vai ir nesamērīgi.  

Šī paša likuma panta piektā daļa paredz gadījumus, kad patērētājs ir tiesīgs izvirzīt prasību par naudas atmaksu, piemēram, ja pārdevējs saprātīgā termiņā nav novērsis preces neatbilstību līguma noteikumiem vai nav preci apmainījis pret līguma noteikumiem atbilstošu. 

Ja defekts atklājas gada laikā no iegādes dienas, tad pārdevējam ir pienākums pierādīt, ka iegādātā prece atbilst līguma noteikumiem. To paredz Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 13. panta trešā daļa.  

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 123 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas