Visi likumprojekti ir nodoti atbildīgajai Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai, bet vairākumam likumprojektu ir arī līdzatbildīgās komisijas. Piemēram, grozījumus pensiju un sociālās drošības likumos izskatīs arī Sociālo un darba lietu komisija, savukārt pašu budžeta projektu skatīs visas Saeimas komisijas.
Nodokļu un finanšu likumprojekti ir nodoti tikai Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai. Tie ir:
- likumprojekts Grozījumi Fiskālās disciplīnas likumā;
- likumprojekts Grozījumi likumā “Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli”;
- likumprojekts Grozījumi likumā par budžetu un finanšu vadību;
- likumprojekts Grozījums Pievienotās vērtības nodokļa likumā;
- likumprojekts Solidaritātes iemaksas likums;
- likumprojekts Grozījums Dabas resursu nodokļa likumā;
- likumprojekts Grozījumi likumā “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli”;
- likumprojekts Grozījumi likumā “Par akcīzes nodokli”;
- likumprojekts Grozījumi Mikrouzņēmumu nodokļa likumā;
- likumprojekts Grozījumi Azartspēļu un izložu likumā;
- likumprojekts Grozījumi likumā “Par nodokļiem un nodevām”.
Līdztekus Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai daudziem likumprojektiem par līdzatbildīgo ir noteikta Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija. Šīs komisijas darba kārtībā būs:
- likumprojekts Grozījumi Lauku atbalsta dienesta likumā;
- likumprojekts Grozījums Veterinārmedicīnas likumā;
- likumprojekts Grozījumi Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likumā;
- likumprojekts Grozījums Dzīvnieku barības aprites likumā;
- likumprojekts Grozījumi Autoceļu lietošanas nodevas likumā;
- likumprojekts Grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā;
- likumprojekts Grozījumi likumā “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem”.
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija izskatīs:
- likumprojektu Grozījums Reģionālās attīstības likumā.
Sociālo un darba lietu komisija ir atbildīga par:
- likumprojektu Grozījums likumā “Par maternitātes un slimības apdrošināšanu”;
- likumprojektu Grozījums likumā “Par valsts pensijām”;
- likumprojektu Grozījumi Valsts fondēto pensiju likumā;
- likumprojektu Grozījumi likumā “Par sociālo drošību”;
- likumprojektu Grozījums Valsts sociālo pabalstu likumā;
- likumprojektu Grozījumi Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā;
- likumprojektu Grozījumi likumā “Par valsts sociālo apdrošināšanu”.
Juridiskajai komisijai nodots:
- likumprojekts Grozījumi likumā “Par valsts kompensāciju cietušajiem”.
Izglītības, kultūras un zinātnes komisija ir līdzatbildīga par:
- likumprojektu Grozījumi Zinātniskās darbības likumā.
Vairākiem likumprojektiem līdztekus Budžeta komisijai par līdzatbildīgām noteiktas vēl divas komisijas. Juridiskajai komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai jāskata:
- likumprojekts Grozījumi Ceļu satiksmes likumā;
- likumprojekts Grozījums Administratīvās atbildības likumā;
- likumprojekts Grozījums Krimināllikumā.
Savukārt visas komisijas skatīs galveno dokumentu:
Arī par to atbildīga ir Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija. Līdzatbildīgās komisijas – Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisija, Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija, Eiropas lietu komisija, Ilgtspējīgas attīstības komisija, Izglītības, kultūras un zinātnes komisija, Juridiskā komisija, Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija, Nacionālās drošības komisija, Pieprasījumu komisija, Pilsonības, migrācijas un sabiedrības saliedētības komisija, Publisko izdevumu un revīzijas komisija, Sociālo un darba lietu komisija, Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija, Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija, Ārlietu komisija.
Valsts budžeta likumprojektu un pavadošos likumprojektus Saeima skata divos lasījumos.
Ministru kabineta 14. oktobra sēdē tika atbalstīts budžeta projekts iesniegšanai Saeimā. Sēdes protokolā noteikts: “Ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm likumprojekta “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” izskatīšanai Saeimā otrajā lasījumā: 1. priekšlikumus iesniegt Finanšu ministrijā termiņā, kādu Saeima noteiks otrā lasījuma priekšlikumu iesniegšanai; 2. neiesniegt priekšlikumus, kas pasliktina valsts budžeta finansiālo bilanci, izņemot gadījumus, ja Ministru kabinets pieņem lēmumu par jaunu pasākumu īstenošanu, norādot to finansēšanai nepieciešamo resursu avotu.”
2025. gada valsts konsolidētā budžeta ieņēmumi tiek plānoti 15,1 miljarda, izdevumi – 17,1 miljarda eiro apmērā.
Salīdzinot ar 2024. gada budžetu, 2025. gadā plānotie valsts budžeta ieņēmumi paredzēti par 583,2 miljoniem eiro lielāki. Savukārt valsts budžeta izdevumi 2025. gadā paredzēti par 876,5 miljoniem eiro lielāki nekā 2024. gada valsts budžeta likumā. Pamatbudžetā plānotie ieņēmumi veido 10,2 miljardus, bet izdevumi – 12,7 miljardus eiro. Speciālajā budžetā ieņēmumi plānoti 5,2 miljardu eiro, bet izdevumi – 4,7 miljardu eiro apmērā.