Labdien! Sakiet, lūdzu, kur griezties, ja šūšanas pakalpojums tiek sniegts nekvalitatīvi, apģērbs sabojāts, nauda par šūšanu samaksāta (čeku nedeva) ir tikai kvīts, jo esot individuālais komersants. Apģērbs tika sašūts neatbilstot izmēram, vārdu sakot par mazu, visas vīles pārplīsa, kaut nemaz nepaspēju apģērbu uzvilkt! Salona īpašniece paņirgājās, ka audums bijis par maz! Vai ir iespēja veikt ekspertīzi un ja tā, tad kur Rīgā šādu ekspertīzi veic? Kā atgūt naudu par brāķi? Kādas ir manas tiesības šajā gadījumā?
Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante Ilze Žunde norāda: arī VID reģistrēta stingrā uzskaites kvīts ir darījumu apliecinošs dokuments, uz kā pamata pieteikt prasījumu pakalpojuma sniedzējam.
Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu patērētājam ir tiesības izvirzīt pretenzijas par pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem un patērētājs pēc savas izvēles ir tiesīgs pieprasīt, lai pakalpojuma sniedzējs veic vienu no šādām darbībām:
1) samazina pakalpojuma cenu;
2) bez atlīdzības novērš sniegtā pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem vai atlīdzina patērētājiem izdevumus par neatbilstības novēršanu;
3) izgatavo citu lietu no tāda paša vai tādas pašas kvalitātes materiāla vai sniedz līguma noteikumiem atbilstošu pakalpojumu;
4) atceļ līgumu un atmaksā patērētājam par pakalpojumu samaksāto naudas summu.
Ja pakalpojuma sniedzējs sabojā patērētāja materiālu vai izstrādājumu, patērētājs ir tiesīgs pēc savas izvēles pieprasīt pasūtījuma izpildi no tāda paša vai līdzvērtīga materiāla vai materiāla vērtības samaksu pēc tirgus cenām pieprasījuma dienā. Jānorāda, ka prasība par materiāla vērtības atlīdzināšanu ir zaudējumi, kas strīdus gadījumā piedzenami tiesas ceļā.
Sākotnēji patērētājam jāvēršas pie pakalpojuma sniedzēja un jāmēģina vienoties par abām pusēm pieņemamu situācijas risinājumu. Ja puses nevar vienoties, patērētājam jāvēršas pie pakalpojuma sniedzēja ar rakstveida prasījuma pieteikumu. Savukārt pakalpojuma sniedzēja pienākums ir 10 dienu laikā sniegt atbildi uz patērētāja prasījumu.
Atteikuma gadījumā, lai izšķirtu strīdu, jāvērtē, vai nepieciešams pieteikt neatkarīgo ekspertīzi, izvēloties ekspertu no ekspertīžu veicēju datubāzes. Datubāze pieejama PTAC mājaslapā http://ptac.gov.lv/page/177.
Papildus par strīdu risināšanas variantiem var lasīt PTAC informatīvajā materiālā.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!