E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 34476
Lasīšanai: 3 minūtes

Patērētājam uzmanīgi jāpārskata noslēgtā līguma nosacījumi

J
jautā:
10. novembrī, 2024
Karīna

Labdien! Mēneša vidū es pārgāju no operatora Bite pie cita operatora, taču, saņemot rēķinu, aprēķinātā summa ir par pilnu mēnesi. Rakstot Bite, viņi uzsver, ka līgumā ir punkts, ka šādos gadījumos jāmaksā par pilnu mēnesi. Vai tad nav likuma, ka jāmaksā tikai par izmantoto pakalpojumu? Kas jādara šajā situācijā? Paldies! 

A
atbild:
09. decembrī, 2024
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs
Dace Dreijere, Patērētāju atbalsta, sabiedrības informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) skaidro, ka saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 36. pantā noteikto elektronisko sakaru komersanta un galalietotāja savstarpējās tiesības, pienākumus un atbildību nosaka noslēgtais elektronisko sakaru pakalpojumu līgums. Elektronisko sakaru pakalpojuma līgumu noslēdz rakstveidā vai elektroniski. Līdz ar to patērētāja un elektronisko pakalpojuma sniedzēja tiesības un pienākumi izriet no savstarpēji noslēgtā pakalpojuma līguma noteikumiem. Attiecīgi, ja patērētājs ir pieņēmis lēmumu izbeigt līgumu, tas ir izbeidzams līgumā noteiktajā kārtībā. Komersantam jānodrošina, lai patērētājam būtu iespējams izmantot pakalpojumu līdz mēneša pēdējam datumam. 

Tādējādi pirms pāriet pie cita operatora un izbeigt esošo līgumu ar pakalpojuma sniedzēju, PTAC aicina patērētāju uzmanīgi pārskatīt savstarpēji noslēgtā līguma nosacījumus, īpaši pievēršot uzmanību pakalpojuma līguma termiņam, pakalpojumu lietošanas apjoma uzskaites periodam, līguma izbeigšanas kārtībai, kā arī līgumsoda apmēram līguma pirmstermiņa izbeigšanas gadījumā, un pieņemt lēmumu par līguma izbeigšanu sev izdevīgākajā laikā. 

Ja patērētājam rodas iebildumi vai problēmas saistībā ar viņa ieskatā netaisnīgu līguma noteikumu piemērošanu, viņam sākotnēji rakstveidā jāvēršas pie pakalpojuma sniedzēja un jāmēģina risināt attiecīgo strīdu pušu pārrunu ceļā. Ja vienoties neizdodas un patērētājam netaisnīgu līguma noteikumu dēļ rodas zaudējumi, atbilstoši Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 6. panta 10.1 daļai attiecīgais strīds risināms tiesā. Vienlaikus, vēršoties ar iesniegumu PTAC, patērētājs var lūgt PTAC palīdzību konkrētā strīda risināšanā, kā arī ziņot par pārkāpumu, kas skar vai var skart patērētāju kolektīvās intereses. 

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 118 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas