Autoserviss par saviem darbiem neuzņemas atbildību, jo rēķinā ir norādīts komentārs: “Ja pasūtītājam rodas jebkādas pretenzijas vai šaubas par sniegtā pakalpojuma kvalitāti, tad trīs dienu laikā jāvēršas uzņēmumā ar rakstveida pieteikumu.” Problēma tika fiksēta apmēram pēc nedēļas, un tā nevarēja rasties pāris dienu laikā, tā ir ilgstoša, un attiecīgais autoserviss darbus ir veicis nepilnvērtīgi un nekvalitatīvi. Vai rēķinā norādītais komentārs ir likumīgs un atbilst patērētāju tiesībām? No Patērētāju tiesību aizsardzības likuma es saprotu, ka “patērētājs ir tiesīgs pieteikt prasījumu par preces vai pakalpojuma neatbilstību divu gadu laikā no dienas, kad pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs nodevis un patērētājs pieņēmis attiecīgo preci/lietu, vai arī, ja precei dota garantija – visā garantijā norādītajā termiņā. Garantijas termiņš nedrīkstētu būt īsāks par diviem gadiem (izņemot, ja īsākā termiņā tiek solīti citi patērētājam būtiski labumi vai kādai detaļai parasti raksturīga ātrāka nolietošanās). Garantija nevar saīsināt likumīgo prasījuma pieteikšanas termiņu”.
Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 27. panta pirmo daļu patērētājs ir tiesīgs pieteikt prasījumu pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam par preces, pakalpojuma, digitālā satura vai digitālā pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem divu gadu laikā no preces, digitālā satura vai digitālā pakalpojuma piegādes vai saņemšanas dienas. Patērētājs iesniedz prasījuma pieteikumu pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam vismaz divu mēnešu laikā no dienas, kad atklājis preces vai pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem. Par preces piegādes dienu uzskatāma diena, kad pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs nodevis un patērētājs pieņēmis attiecīgo preci.
Ņemot vērā iepriekš minēto, autoservisa rēķinā norādītā informācija par pretenzijas iesniegšanas kārtību uzņēmumā patērētājam (pakalpojuma saņēmējam) nav saistoša, jo attiecīgais pretenzijas iesniegšanas termiņš neatbilst likuma 27. panta pirmajā daļā noteiktajam, proti, patērētājs iesniedz prasījuma pieteikumu pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam vismaz divu mēnešu laikā no dienas, kad atklājis preces vai pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem.
Tātad pretenziju par pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem patērētājs iesniedz pakalpojuma sniedzējam vismaz divu mēnešu laikā. Kopējais pieteikuma termiņš ir divi gadi.
Konkrētā tiesību norma ir patērētāja prasījuma tiesība par līguma noteikumiem neatbilstošu pakalpojumu.
Savukārt uz komercgarantiju attiecas likuma 16. pants.
Komercgarantija Patērētāju tiesību aizsardzības likuma izpratnē ir papildu saistības, ko uzņemas pārdevējs, ražotājs vai pakalpojuma sniedzējs, respektīvi, atmaksāt patērētājam par preci samaksāto naudas summu, apmainīt preci pret citu atbilstošu preci, bez atlīdzības novērst preces neatbilstību, veikt ar tās funkciju uzturēšanu saistītās darbības jebkādā veidā, ja prece neatbilst specifikācijām, vai veikt citas darbības, ja prece neatbilst komercgarantijā vai reklāmā sniegtajam aprakstam, kas ir pieejams līguma slēgšanas brīdī vai pirms līguma slēgšanas.
Līdz ar to komercgarantija ir pārdevēja/ražotāja papildu uzņemtās saistības, kuras tiek piedāvātas brīvprātīgi un atbilstoši komercgarantijā atrunātajiem noteikumiem saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 16. pantu. Gadījumā, ja pārdevējs neizsniedz komercgarantijas dokumentu, tas neietekmē patērētāja ar likumu noteiktās tiesības vērsties pie preces pārdevēja/pakalpojuma sniedzēja atbilstoši Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 27. pantā noteiktajai kārtībai.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!