Labdien! Pie tūroperatora oktobra sākumā iegādājos ceļojumu uz Ēģipti. Attiecīgi darbavietā saskaņoju atvaļinājumu. Nedēļu pirms lidojuma tūroperators paziņo, ka atlidošanas laiks ir pārcelts par 6 stundām, respektīvi, iepriekš bija paredzēts ielidot Rīgā 28.11. plkst. 01.05, bet tagad ielidošana pārcelta uz tā paša datuma plkst. 07.15. Diemžēl darbā vairs nevaru paņemt vēl vienu papildu atvaļinājuma dienu vai kaut ko mainīt, kas būtībā nozīmē to, ka jāatceļ ceļojums. Vai tad, ja šī ir reisa pārcelšana (nevis standarta kavēšanās), ir iespējams pieprasīt kompensāciju saskaņā ar Aviopasažieru EC regulu Nr. 261/2004? Tūroperators, protams, apgalvo, ka šāds apstāklis nav no tā atkarīgs.
No minētā apraksta izriet, ka nedēļu pirms izlidošanas lidojuma laiks tika pārcelts uz vēlāku laiku. Norādām, ka Regula neparedz lidojuma pārcelšanas gadījumā pasažieriem tiesības uz kompensāciju. Citādi būtu, ja lidojums būtu pārcelts uz agrāku laiku, tad saskaņā ar Eiropas Savienības Tiesas spriedumu Nr. C-270/20 šāda pārcelšana būtu uzskatāma par lidojuma atcelšanu.
Ja pasažierim lidojuma pārcelšanas dēļ ir radušies zaudējumi, tad viņš ir tiesīgs vērsties pie aviokompānijas un prasīt atlīdzināt radušos zaudējumus. Ja strīds netiek atrisināts, tad pasažierim ir tiesības vērsties tiesā.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!