E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 16484
Lasīšanai: 4 minūtes
TĒMA: Mājoklis
1
1

Dzīvokļu īpašniekiem pašiem jācīnās par taisnību

Publicēts pirms 5 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
05. martā, 2019
Maris

Labdien! Ņemot vērā to, ka šobrīd ārā ir ziemas sezona, apkure ir centralizētā, to piegādā “Rīgas siltums”. Ēku apsaimnieko DzĪKS “Sporta 7”. Ēkas vienā daļā nedarbojas stāvvadi. Ja iepriekš šo problēmu novērsa “Rīgas siltums”, atgaisojot stāvvadu nepieciešamajā vietā, tad šobrīd “Rīgas siltums” atsakās jebko risināt, atbildot, ka viņu atbildības joma beidzas ar to, ka līdz ēkai tiek piegādāts siltums, viss pārējais esot DzĪKS “Sporta 7” atbildība. Savukārt DzĪKS “Sporta 7” un pārvaldnieks Gints Irbe ignorē šos ziņojumus un izsaukumus, atsakoties jebko darīt lietas labā, turpinot izrakstīt aizvien jaunus rēķinus par nepiegādāto siltumu konkrētos ēkas dzīvokļos. Vēlētos saņemt profesionāļa atbildi, kā rīkoties šādā situācijā. Kādās valsts institūcijās vērsties, lai atrisinātu šo lietu, jo acīmredzami avārijas situācijas netiek novērstas, tāpat tiek pieprasīta nauda par nesniegtiem pakalpojumiem, kas uzskatāms par krāpniecību. Jau iepriekš pateicos par atbildi!

A
atbild:
15. martā, 2019

Ja iepriekš ēkas iekšējos inženiertīklus apkalpoja uzņēmums “Rīgas siltums” (RS), tad acīmredzot par to bija noslēgts īpašs līgums, nosakot samaksu par papildu darbu, jo šim uzņēmumam patiešām nav pienākuma apkalpot mājas iekšējos tīklus. Tagad RS ar to vairs nenodarbojas, un DzĪKS “Sporta 7” ir jāatrod cits risinājums, kā uzturēt mājas iekšējos tīklus kārtībā. Visticamāk, siltumapgāde traucēta tādēļ, ka nav veikta atgaisošana, vai spiediena krituma dēļ.

Kā zināms, inženierkomunikācijas ir daudzdzīvokļu mājas kopīpašuma daļa, kas attiecināma uz visiem īpašniekiem, un arī pēc jautājumā ietvertās informācijas saprotams, ka bez siltuma palikuši vairāki dzīvokļi. Vienam atsevišķa dzīvokļa īpašniekam kaut ko panākt būs grūti. Protams, var pieaicināt sertificētu speciālistu, kas veiktu gaisa temperatūras mērījumus mājoklī (kritērijs nav tas, cik silti vai auksti ir atsevišķi radiatori). Ja gaisa temperatūra būs zemāka par noteikto un par to sastādīts sertificēta eksperta protokols, tad, pamatojoties uz šo dokumentu, dzīvokļa īpašnieks varēs rakstīt pretenziju vēstuli pārvaldniekam, kādēļ atsakās maksāt par nepiegādātu siltumu.

Ieteicamais variants tomēr ir apvienoties to dzīvokļu īpašniekiem, kuriem traucēta siltuma piegāde, pašiem kolektīvi sastādīt aktu par gaisa temperatūru attiecīgajos dzīvokļos un rakstiski pamatot atteikšanos maksāt par nesaņemtu pakalpojumu un pieprasīt līdz noteiktam termiņam defektus novērst. Ja ir aizdomas, ka lieta var nonākt līdz tiesai, tad, kā iepriekš minēju, ieteicams piesaistīt sertificētu siltumapgādes speciālistu, kas papildus sniegtu savu atzinumu.

Ja pārvaldnieks dzīvokļu īpašnieku pretenzijas neņem vērā, nevēlas rīkoties, lai defektus novērstu, tad apsaimniekošanas pakalpojums nav kvalitatīvs un dzīvokļu īpašniekiem ir jāmaina DzĪKS valde un pārvaldnieks vai vispār jāatsakās no šā apsaimniekotāja pakalpojumiem. Neviena valsts iestāde no malas šāda konflikta risināšanā neiesaistīsies.

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas