Labdien! Lūdzu, paskaidrojiet, vai tas ir tiesiski, ka mobilo pakalpojumu sniedzēja kompānija “Bite” bez manas piekrišanas palielina man piemērojamo tarifu apmēram divkārt salīdzinājumā ar to, ko piedāvā citas sakaru kompānijas? Man tiek teikts, ka es, neizlasot e-pasta vēstuli, esmu tam piekritis un, ja es no tarifa atsakos, tad man būtu jāmaksā neadekvāta soda nauda. Kā man rīkoties šādā gadījumā?
Lai varētu sniegt precīzu atbildi uz jūsu jautājumu, nepieciešams iepazīties ar noslēgtā pakalpojuma līguma noteikumiem, tādēļ iespējams sniegt tikai vispārīgu atbildi.
Pakalpojumu sniedzējs cenu izmaiņas spēkā esošā līgumā var veikt tikai tādā gadījumā, ja šādas tiesības paredzētas ar patērētāju noslēgtajā līgumā, ievērojot tajā noteikto un normatīvo aktu prasības.
Elektronisko sakaru likuma 36. pants noteic, ka patērētājam ir tiesības jebkurā laikā izbeigt līgumu bez līgumsoda, par to vienu mēnesi iepriekš paziņojot elektronisko sakaru komersantam, izņemot terminētus elektronisko sakaru pakalpojumu līgumus.
Gadījumā, ja tiek mainīts kāds no līguma nosacījumiem, piemēram, pakalpojuma cena, elektronisko sakaru pakalpojumu sniedzējam ir šādi pienākumi:
Elektronisko sakaru likuma 38. panta piektā daļa paredz, ka elektronisko sakaru komersants par elektronisko sakaru pakalpojumu līguma grozījumiem un tiesībām izbeigt terminēto līgumu bez līgumsoda informē patērētāju vismaz mēnesi pirms līguma grozījumu stāšanās spēkā. Patērētājam ir tiesības mēneša laikā no grozījumu saņemšanas dienas izbeigt elektronisko sakaru pakalpojumu līgumu bez līgumsoda, ja tiek grozīts terminētajā līgumā iekļautais pušu saistību apjoms un grozījumi ir patērētājam nelabvēlīgi (piemēram, attiecībā uz piemērojamo maksu, tarifiem, elektronisko sakaru pakalpojuma saņemšanas ierobežojumiem, nodrošināto pakalpojumu kvalitātes prasībām, pārklājumu vai personas datu apstrādi), izņemot gadījumu, kad katrs grozījums atsevišķi dod labumu patērētājam vai kad izmaiņas ir administratīvas un patērētāju neiespaido nelabvēlīgi, vai arī kad elektronisko sakaru komersants ievieš normatīvo aktu prasības.
Plašāka informācija par gadījumiem, kas uzskatāmi par patērētāju tiesību pārkāpumu attiecībā uz noslēgtā pakalpojuma līguma grozījumiem, pieejama šeit.
Ja pakalpojumu sniedzējs pārkāpj normatīvo regulējumu, varat vērsties pie pakalpojumu sniedzēja ar prasību par jūsu tiesību ievērošanu. Neskaidrību gadījumā ieteicams konsultēties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā.
Vairāk par konkrēto tēmu varat uzzināt LV portālā >>
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 250 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!