E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 36277
Lasīšanai: 4 minūtes

Kur patērētājam vērsties, lai risinātu strīdu ar pakalpojuma sniedzēju

J
jautā:
09. maijā, 2025
Uldis

Mobilais operators Bite, mani neinformējot, aizmuguriski nomainīja tarifa plānu, kā rezultātā vienā mēnesī rēķinā 14 eiro vietā pieprasīja 40 eiro un par nākamo pusmēnesi (jo pārgāju pie cita operatora) prasīja samaksu visa mēneša apmērā, 70 eiro. Manai saziņai bija tikai mobilais tālrunis un profils Mana Bite nebija izveidots. Kad tālrunī saņēmu ziņu par pārdabisko summu, izveidoju profilu Mana Bite, lai redzētu rēķinu, un tad viss atklājās. Saziņā ar Bites pārstāvi  darbiniece visas Bites patvarības tika noraidīja un pat viltoja vairākus datumus profilā Mana Bite. Pēdējā saziņā viņa uzstāja, ka man ir jāsamaksā, nenorādot, kur varu tālāk izteikt pretenzijas par Bites nelikumībām. Vai man ir jāmaksā par periodu, kad nebiju klients? Vai drīkstu nemaksāt? Kur man vērsties? Bite uzskata, ka nelikumības var pārvērst par likumībām. 

A
atbild:
Šodien
Vēršam uzmanību, ka sniegtā atbilde ir informatīva un nav saistoša tiesību piemērotājiem.

Lai varētu sniegt atbildi uz jūsu jautājumu, būtu nepieciešams iepazīties ar līgumu, kuru noslēdzāt ar pakalpojumu sniedzēju. Rūpīgi iepazīstoties ar līguma nosacījumiem, jāizvērtē, kādas bija pakalpojumu sniedzēja tiesības un pienākumi, kā arī kādi pienākumi un tiesības noteiktas jums kā pakalpojuma saņēmējam. 

Jūs kā patērētājs esat tiesīgs vērsties rakstveidā ar iesniegumu pie pakalpojuma sniedzēja, prasot izskaidrot konkrēto situāciju. Iesniegumā jānorāda: 

  1. savs vārds, uzvārds, dzīvesvietas adrese un kontaktinformācija; 
  2. iesnieguma iesniegšanas datums; 
  3. strīda būtība, savs prasījums un tā pamatojums. 

Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 26.1 panta piektā daļa uzliek pienākumu pakalpojuma sniedzējam 15 darbdienu laikā no iesnieguma saņemšanas dienas sniegt patērētājam rakstveida atbildi uz iesniegumu un informēt par iespējamo prasījuma izpildes veidu vai strīda risinājumu, ja minētajā laikposmā nav panākta vienošanās par patērētāja prasījuma izpildi vai alternatīvu prasījuma izpildes veidu.  

Ja pakalpojuma sniedzējs atsakās izpildīt prasījumu vai jūs neapmierina pakalpojuma sniedzēja piedāvātais risinājums, tad jūs esat tiesīgs vērsties: 

  1. Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC), lai saņemtu palīdzību strīda risināšanā, tai skaitā to risinot Patērētāju strīdu risināšanas komisijā; 
  2. pie patērētāju ārpustiesas strīdu risinātāja, ja attiecīgajā jomā tāds ir izveidots; 
  3. tiesā. 

Par to, kas jāņem vērā, slēdzot elektronisko sakaru līgumu, varat uzzināt PTAC tīmekļvietnes sadaļā “Padomi, slēdzot elektronisko sakaru pakalpojumu līgumu”. 

Vairāk par patērētāju tiesībām varat uzzināt LV portāla publikācijā “Kas ir Patērētāju strīdu risināšanas komisija, un kādus strīdus tā izskata”, kā arī žurnāla “Jurista Vārds” publikācijā “Patērētāju strīdu risināšanā aktīvi jāiesaistās gan komersantiem, gan arī patērētājiem”.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 213 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas