5. martā Valsts policijā saņemts iesniegums no kādas kurzemnieces, kura kļuvusi par krāpnieku upuri. Cietusī saņēmusi zvanu no sievietes, kura dēvējusi sevi par mobilo sakaru operatora darbinieci un piedāvāja mobilo tālrunu “Samsung”. Uzreiz pēc šī zvana saņemts zvans no vīrieša, kurš dēvējis sevi par drošības ekspertu un paziņoja sievietei, ka iepriekšējā sarunā viņa ir apkrāpta un esot nepieciešams nosaukt bankas datus, lai nepazaudētu visu naudu.
Vīrietis esot interesējies par atlikumu sievietes bankas kontā, taču sieviete sacīja, ka viņai nav piekļuves internetbankai, pēc kā vīrietis steidzinājis sievieti izņemt no bankas konta naudu un ievietot to pakomātā. Sieviete tā arī izdarījusi, pakomātā ievietojot 1500 eiro.
Saruna ilgusi divas stundas, un abos gadījumos zvanītāji runāja latviešu valodā. Valsts policijā par notikušo ir uzsākts kriminālprocess.
Likumsargi atgādina, ka valsts iestāžu darbinieki nezvana, lai iegūtu skaidru naudu, bankas kartes vai bankas kontu datus! Šādas telefonsarunas uzreiz jāpārtrauc! Ja tomēr māc šaubas, vai zvanīts no konkrētās iestādes, jāpiezvana uz iestādes oficiālajā mājaslapā norādīto tālruņa numuru, un par to jāpārliecinās.
Tāpat aicinājums savus gados vecākos radiniekus brīdināt par krāpšanas riskiem un atturēt viņus no to darbību veikšanas, kas varētu rezultēties ar datu nodošanu krāpnieku rokās un naudas līdzekļu zaudēšanu.