Dzīvojamo māju pārvalda biedrība. Vienā dzīvoklī izcēlās ugunsgrēks, kuru likvidēja ugunsdzēsēji. Glābšanas darbu laikā tika applūdināti vairāki dzīvokļi apakšējos stāvos. Tagad viena applūdinātā dzīvokļa īpašnieka apdrošināšanas kompānija pieprasa no biedrības aktu ar norādītu applūdināšanas iemeslu. Vai biedrībai ir šāds akts jāizsniedz, un kādas tiesību normas to regulē?
Normatīvie akti tieši neparedz šāda akta izsniegšanu, bet praksē bieži vien nekustamā īpašuma pārvaldnieki šādus aktus pēc dzīvokļa īpašnieka lūguma izsniedz. Jāņem vērā, ka pārvaldnieka rīcības robežas attiecībā uz dzīvokļu īpašniekiem noteiktas dzīvojamās mājas pārvaldīšanas līgumā, tāpat pārvaldniekam ir saistoši dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieku kopības pieņemtie lēmumi, tādēļ konkrētajā situācijā jāizvērtē, vai šāds pienākums ir paredzēts. Situācijas, kad pārvaldniekam ir pienākums apsekot dzīvojamo māju un reģistrēt konstatētos bojājumus dzīvojamās mājas apsekošanas reģistrācijas žurnālā, ir noteiktas Ministru kabineta 2010. gada 28. septembra noteikumos Nr. 907 “Noteikumi par dzīvojamās mājas apsekošanu, tehnisko apkopi un kārtējo remontu”.
Atbilde uz līdzīgu jautājumu iepriekš sniegta šeit:
Uzzini vairāk LV portālā:
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 250 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!