Labdien. Vai daudzdzīvokļu mājā ir pareizi iekasēt naudu par atkritumiem un kopējo elektrību no dzīvokļiem? Vai no dzīvoklī deklarēto cilvēku skaita? Esmu runājusi ar mājas pārvaldītāja grāmatvedi, nekādas reakcijas. Kā man rīkoties?
Dzīvokļa īpašuma likuma 10. pantā noteikts, ka dzīvokļa īpašnieka pienākums ir norēķināties par saņemtajiem pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvokļa īpašuma lietošanu (piemēram, apkure, aukstais ūdens, kanalizācija, sadzīves atkritumu izvešana).
Kārtība, kā aprēķina sadzīves atkritumu izvešanas maksu, ir noteikta Ministru kabineta 2015. gada 15. septembra noteikumos Nr. 524 “Kārtība, kādā nosaka, aprēķina un uzskaita katra dzīvojamās mājas īpašnieka maksājamo daļu par dzīvojamās mājas uzturēšanai nepieciešamajiem pakalpojumiem”.
Šo normatīvu 4. pantā noteikts, ka maksājamās daļas noteikšanai par sadzīves atkritumu izvešanu, kā arī asenizāciju dzīvojamās mājas īpašnieki var izmantot šādus aprēķinu kritērijus:
Lēmumu par attiecīgās metodes izvēli pieņem dzīvokļu īpašnieku kopsapulcē.
Koplietošanas elektrību sadala proporcionāli īpašumu (dzīvokļu, nedzīvojamo telpu) skaitam.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!