E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 7339
Lasīšanai: 4 minūtes

Rezervējot viesnīcu, jāpievērš uzmanība nosacījumiem

Publicēts pirms 9 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
02. jūnijā, 2015
Ieva

Labdien! 27.maijā interneta vietnē www.booking.com rezervēju viesnīcu ar maksas atcelšanu par kopējām izmaksām, kā tika norādīts gala cenā - 146 euro (bez papildu izmaksām). Tāpat pie rezervācijas bija norāde, ka viesnīcā ir iespējams norēķināties tikai skaidrā naudā. Pēc kāda laika uz savu e-pastu saņēmu no viesnīcas vēstuli, kurā man lūdza pārskaitīt 176 euro uz viņu kontu. Jautāju, kāpēc ir jāmaksā šāda summa, uz ko viesnīcas menedžeris atbildēja, ka 30 euro esot par numuriņa tīrīšanu un ka noteikumos tas bija rakstīts. Sāku lasīt noteikumus, kuros patiešām ir norāde par numura tīrīšanu 30 euro, kā arī vēl citi maksas pakalpojumi. Lūdzu viesnīcai ļaut par visu norēķināties, kad ieradīšos viesnīcā (7.jūlijā), jo biju sapratusi, ka varēs norēķināties uz vietas, tāpat pie rezervācijas nebija prasīti mani maksājumu kartes dati, tāpēc biju pārliecināta, ka nekādi pārskaitījumi un nekādas naudas rezervēšanas nebūs no maksājumu kartes. Ar viesnīcu nevarējām vienoties, tāpēc arī uzrakstīju uz Eiropas Patērētāju informācijas centru sūdzību, diemžēl arī viņi nevarēja ar viesnīcu vienoties par rezervācijas atcelšanu. Lūdzu atcelt rezervējumu, jo uzskatu, ka tiku maldināta par gala cenu par viesnīcu. Šobrīd viesnīca draud, ka tiks veikta parāda piedziņa no manis. Sakiet, lūdzu, vai viesnīca var sākt piedziņu pret mani, ja par atcelšanu informēju viņus tajā pašā dienā, tāpat paskaidroju un mēģināju atrisināt situāciju citādi, tas ir, ierodoties viesnīcā, un tad maksāt, jo par starptautiskiem pārskaitījumiem neesmu droša. Paldies!

A
atbild:
05. jūnijā, 2015
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs
Ilze Žunde, Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante

Eiropas Patērētāju informēšanas centrā („ECC Latvia”), kas principā ir Patērētāju tiesību aizsardzības centra sastāvdaļa /struktūrvienība, ir saņemts situācijā aprakstītās personas iesniegums.

2015.gada 28.maijā par šo gadījumu patērētāja iesniedza „ECC Latvia” savu sūdzību par booking.com rezervēto viesnīcu. Tajā pašā dienā, 2015.gada 28.maijā, patērētājas sūdzība tika pārsūtīta Eiropas patērētāju centram Vācijā („ECC Germany”), lūdzot to sazināties ar kompāniju un lūgt anulēt izrakstīto rēķinu. Patērētāja tika informēta par lietas pārsūtīšanu. Pašreiz atbilde vēl nav saņemta, bet, tiklīdz „ECC Germany” sazināsies ar kompāniju un saņems atbildi, tā tiks pārsūtīta patērētājai.

Protams, nevar zināt, kāda bija situācija piedāvājuma brīdī, tomēr pirms lietas pārsūtīšanas uz Vāciju „ECC Latvia” izpētīja www.booking.com piedāvājumu. Tur ir norāde uz to, kas ir iekļauts un kas nav iekļauts cenā. Piedāvājumā ir atrodama gan informācija par papildu maksu par numuriņa tīrīšanu, gan informācija par priekšapmaksu ar bankas pārskaitījumu, gan informācija par to, ka rezervācija nav atceļama bez maksas. Pēc tam arī rezervācijas apstiprinājumā informācija ir norādīta. Tāpēc šajā gadījumā risinājums ir atkarīgs tikai no komersanta brīvās gribas.

Izvērtējot šo situāciju, aicinātu arī citus patērētājus būt uzmanīgākiem un rūpīgi iepazīties ar līguma nosacījumiem un piedāvājuma saturu pirms rezervācijas veikšanas.

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas