E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 36581
Lasīšanai: 3 minūtes
2
2

Kur vērsties, ja ir pārkāptas patērētāja tiesības

J
jautā:
12. jūnijā, 2025
Raimonds

Kāpēc Latvijā var ar viltu un maldību likt patērētājam parakstīt aizdevuma līgumu, aizdevuma summu ieskaitot pārdevēja bankas kontā, pretī saņemot pirkuma līgumam (kurš noslēgts, līdzējiem mutiski vienojoties) neatbilstošu preci? 

A
atbild:
Šodien
Vēršam uzmanību, ka sniegtā atbilde ir informatīva un nav saistoša tiesību piemērotājiem.

Diemžēl nav iespējams sniegt atbildi uz jautājumu, neiepazīstoties ar noslēgto līgumu un tā noslēgšanas apstākļiem. 

Ja uzskatāt, ka ir pārkāptas jūsu kā patērētāja tiesības, tad varat vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā, kura kompetencē ietilpst par patērētāju tiesību pārkāpumiem saņemto patērētāju iesniegumu izskatīšana, patērētāju ekonomisko interešu aizsardzība, tirgus uzraudzība un kontrole. 

Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 3. pants noteic, ka patērētāja tiesības ir pārkāptas, ja: 

  1. iegādājoties preci vai saņemot pakalpojumu, digitālo saturu vai digitālo pakalpojumu nav ievērota patērētāja izvēles brīvība un viņa izteiktā griba; 
  2. nav ievērots līgumslēdzēju pušu vienlīdzības princips un līguma noteikumi ir netaisnīgi; 
  3. nav nodrošināta iespēja saņemt vispusīgu un pilnīgu informāciju par preci, pakalpojumu, digitālo saturu vai digitālo pakalpojumu, vai preces, pakalpojuma, digitālā satura vai digitālā pakalpojuma cenu; 
  4. patērētājam pārdota nedroša vai līguma noteikumiem neatbilstoša prece vai sniegts nedrošs vai līguma noteikumiem neatbilstošs pakalpojums, digitālais saturs vai digitālais pakalpojums; 
  5. samaksa par pirkumu un svars vai mērs nav noteikti pareizi, kā arī nav nodrošināta iespēja pārliecināties par to; 
  6. līgumsaistības nav pienācīgi izpildītas; 
  7. patērētājam nav dota iespēja realizēt atteikuma tiesības, noslēgta līguma atcelšanas, noslēgta līguma nosacījumu grozīšanas vai citas likumīgās vai līgumiskās tiesības; 
  8. nav izsniegts darījumu apliecinošs dokuments. 

Vairāk par patērētāju tiesībām varat uzzināt LV portāla sadaļā “Patērētāju tiesības”. 

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 243 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas