Labdien! Veicu internetveikalā pasūtījumu, bet vēlos to viņiem atgriezt, taču internetveikala nosacījumi ir tādi, ka atmaksā tikai 75% no samaksātās summas. Vai tā var?
Patērētājam/pircējam ir atteikuma tiesības. Proti, noteiktā termiņā, nesniedzot nekādu pamatojumu, atkāpties no distances līguma (no distances līguma veidā pasūtītās preces vai pakalpojuma).
Atteikuma tiesības ir izmantojamas 14 dienu laikā:
Izmantot atteikuma tiesības nozīmē tirgotāja iepriekš izsniegtas atteikuma veidlapas aizpildīšanu – paziņojuma par atteikumu iesniegšanu vai nosūtīšanu tirgotājam.
Atteikuma paziņošanai patērētājs var izmantot arī, piemēram, citu brīvā formā iesniegtu vai izteiktu paziņojumu par atteikumu, nosūtot to pa pastu vai iesniedzot personīgi. Tāpat atteikumam var izmantot tirgotāja piedāvāto interneta mājaslapas formu. Piegādātās preces – patērētājs 14 dienu laikā no paziņojuma par atteikumu nosūtīšanas vai iesniegšanas dienas nogādā vai nosūta tirgotājam saņemtās preces.
Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 12. panta sestā un septītā daļa paredz: “Pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs bez nepamatotas kavēšanās, bet ne vēlāk kā 14 dienu laikā no dienas, kad saskaņā ar šā panta otro daļu saņēmis informāciju par patērētāja lēmumu atkāpties no līguma, atmaksā patērētājam viņa samaksāto naudas summu, tai skaitā patērētāja samaksātos piegādes izdevumus. Pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs minēto naudas summu atmaksā, izmantojot tāda paša veida maksāšanas līdzekli, kādu izmantoja patērētājs, izņemot gadījumus, kad patērētājs skaidri piekritis citam maksāšanas līdzeklim un patērētājam par šāda maksāšanas līdzekļa izmantošanu nav jāmaksā.
Ja patērētājs ir skaidri izteicis vēlēšanos izmantot piegādes veidu, kas nav pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja piedāvātais vislētākais standarta piegādes veids, pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam nav pienākuma atmaksāt patērētājam piegādes papildu izdevumus.”
Tā kā, iegādājoties preces vai pakalpojumus internetā, tiek noslēgts distances līgums, nepieciešams iepazīties ar konkrētā līguma saturu un pamatojumu, kāpēc patērētājam netiek atmaksāta samaksātā summa, ja prece ir atgriezta likumīgajā termiņā. Vienlaikus Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 6. pantā ir noteikts, ka “ražotājs, pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs iepriekš sagatavotos līguma projektos nedrīkst piedāvāt tādus līguma noteikumus, kas ir pretrunā ar līgumslēdzēju pušu tiesiskās vienlīdzības principu, šo likumu un citiem normatīvajiem aktiem”.
Ja strīdu ar preces pārdevēju neizdodas atrisināt sarunu ceļā, jums ir tiesības ar sūdzību vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!