Labdien! Jautājums par uztura bagātinātāja reklāmu – ja es instagramā izveidoju videoierakstu (reel) par uztura bagātinātāju, kur par to stāstu video un aprakstu arī tekstā, vai atrunai ir jābūt gan video, gan tekstā? Jo likums nosaka: 26. Uztura bagātinātāja reklāmā ietver norādes “Uztura bagātinātājs” un “Uztura bagātinātājs neaizstāj pilnvērtīgu un sabalansētu uzturu”. Šajā gadījumā instagrama ieraksts ir kā viena reklāma, kas sastāv no divām satura vienībām: video un teksta. Paldies!
Vēršam uzmanību, ka šajā atbildē sniegtā tiesību normu interpretācija ir informatīva. |
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) norāda: ja uztura bagātinātāju reklāmas teksts un video ir nedalāmi, tad jāievēro Ministru kabineta noteikumos Nr. 685 “Prasības uztura bagātinātājiem” noteiktais, tai skaitā tas, ka norāde “Uztura bagātinātājs neaizstāj pilnvērtīgu un sabalansētu uzturu” aizņem ne mazāk kā piecus procentus no reklāmas apjoma.
Šaubu gadījumā PTAC aicina par konkrēto reklāmu konsultēties ar centra speciālistiem, nosūtot savu jautājumu uz pasts@ptac.gov.lv.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!