Labdien, lūdzu paskaidrojiet, kādos gadījumos darbinieks var risināt strīdus ar darba devēju ar sūdzības palīdzību? Cik ātri darba devējam ir jāsniedz atbildi uz sūdzību? Kādos gadījumos vajag izmantot iesniegumu vai paskaidrojuma pieprasījumu? Kādos termiņos darba devējam ir jāsniedz atbilde uz šiem dokumentiem? Vai viņam ir tiesības nesniegt atbildi darba ņēmējam? Kādi likumi to reglamentē? Situācija ir tāda, ka darba devējs pēkšņi anulēja apdrošināšanas polisi, pērējiem darbiniekiem polises ir aktīvas. Esmu grūtniece. Vai es varu prasīt polisi atjaunot? Liels paldies!
Darbiniekam Darba likuma 94.panta pirmā daļa paredz tiesības savu aizskarto tiesību vai interešu aizsardzības nolūkā iesniegt sūdzību uzņēmumā attiecīgi pilnvarotai personai. Darba devējam sūdzību jāizskata un atbildi par pieņemto lēmumu jāsniedz nekavējoties, bet ne vēlāk kā septiņu dienu laikā pēc sūdzības saņemšanas. Tātad atbildi nesniegt darba devējs nedrīkst.
Darbiniekam ir tiesības arī pašam piedalīties sūdzības izskatīšanā, sniegt paskaidrojumus un izteikt savu viedokli.
Ņemot vērā e-pasta vēstulē ietverto informāciju, nav iespējams izvērtēt darba devēja rīcības tiesiskumu, anulējot apdrošināšanas polisi darbiniecei, kura ir grūtniece. Gadījumā ja uzskatāt, ka darba devējs ar savām darbībām ir pārkāpis Jūsu tiesības, Jums ir tiesības vērsties tiesā par atšķirīgas attieksmes aizlieguma pārkāpumu saskaņā ar Darba strīdu likuma 7.panta trešās daļas 4.punktu, kā arī Darba likuma 30.pantu.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!