E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 33407
Lasīšanai: 2 minūtes
1
1
1
1

Ja pacients nepiekrīt saņemtajam rēķinam par zobārstniecības pakalpojumu

J
jautā:
24. jūlijā, 2024
Andrejs

Es biju vizītē pie zobārsta. Zobārsts man veica zobu plombēšanu un kariesa noņemšanu. Man izrakstīja rēķinu par summu 494,90 eiro, kā pamatojumu norādot zobārstniecības pakalpojumi, bet neminot, kādi konkrēti pakalpojumi man tika veikti. Vai tiešām man ir jāmaksā tāda summa, nezinot par ko? Tajā rītā es pazaudēju maku un aizgāju, nesamaksājis izrakstīto rēķinu.  Saņēmu rēķinu e-pastā un biju šokā, jo tur ir pievienots tas, kas man nav taisīts vai ir taisīts, bet es to negribēju. Uzskatu, ka mani maldina, lai es samaksātu vairāk. Vispirms pateica vienu summu, pēc tam otru. Es rēķinu pagaidām atsakos apmaksāt. Kur man vērsties? Vai viņi var no manis piedzīt minēto summu piespiedu kārtā? Vai man ir tiesības neapmaksāt rēķinu, ja es nepiekrītu tādai summai? 

A
atbild:
19. augustā, 2024

“Zobārstniecības pakalpojuma sniegšanas laikā ārsts informē pacientu par manipulācijām, kas tiks veiktas, un to izmaksām, sastāda ārstēšanas plānu un to saskaņo ar pacientu. Ja ārstniecības procesā rodas situācijas, kad ir nepieciešamas papildu manipulācijas kvalitatīvas ārstēšanas nodrošināšanai, arī tad ārsts informē pacientu un ar pacienta saskaņojumu veic vajadzīgās darbības,” norāda Veselības inspekcija (VI).  

Vienlaikus VI aicina ar jautājumu par ārstniecības iestādē izrakstīto rēķinu vērsties pie konkrētās iestādes vadītāja. Ja situāciju neizdodas atrisināt, savstarpēji vienojoties, iespējams vērsties tiesā civilprocesuālā kārtībā.  

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 194 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas