Veikalā nopirku dārgu aparatūru. Lai izmantotu aprīkojumu, jāveic uzstādīšana. Pirkuma nosacījums bija tāds, ka veikals sniegs informāciju par sertificētiem montāžas uzņēmumiem. Veikals nesniedza informāciju par uzņēmumiem, bet privātpersonām. Privātpersonas strādā bez dokumentiem. Es tā nevēlos. Man ir nepieciešami montāžas dokumenti. Veikals ir aprīkojuma ražotāja oficiālais pārstāvis un zina, ka nav sertificētas uzstādīšanas, trūkst garantijas. Aparatūra nedarbojas trīs mēnešus. Kādas prasības es varu iesniegt veikalam šajā situācijā?
Diezgan sarežģīti saprast jautājumu. Vai tiek vaicāts par komercgarantiju vai patērētāja likumīgajām tiesībām – pārāk maz informācijas par pirkuma nosacījumiem un apstākļiem.
Tāpat ir iespējams, ka konkrētajā gadījumā persona nav patērētājs, jo ir iegādājusies profesionālu aparatūru, kuru nepieciešams profesionāli uzstādīt, lai izmantotu.
Ja jautājums ir par komercgarantiju, – vai tā ir bezmaksas vai iegādāta par maksu?
Ja komercgarantijas spēkā esamības nosacījums ir tas, ka aparatūra jāuzstāda sertificētam pakalpojuma sniedzējam, tad šāds komercgarantijas noteikums ir jāievēro. Jālasa visi komercgarantijas nosacījumi, proti, kas drīkst uzstādīt, ar kādiem dokumentiem. Ja pārdevējs nevar nodrošināt sertificētu pakalpojumu, patērētājs šādu pakalpojumu drīkst meklēt patstāvīgi. Ja komercgarantija liedz patērētājam patstāvīgi meklēt pakalpojumu, tad šādā gadījumā varētu vērsties pie pārdevēja un prasīt atmaksāt naudu par komercgarantiju (ja tā bija maksas). Esošo situāciju varētu risināt arī, vēršoties pie tā, kas komercgarantiju ir izsniedzis, – ražotāja.
Ja nav domāta komercgarantija, bet patērētājs ir iegādājies aparatūru, kas ir jāuzstāda, tad patērētājs pirkuma brīdī varēja paļauties uz sniegto informāciju, ka pārdevējs informēs par sertificētiem pakalpojuma sniedzējiem, kuriem jābūt pieejamiem atbilstošiem dokumentiem. Patērētājs var arī patstāvīgi meklēt šāda pakalpojuma sniedzēju. Ja pārdevējs nepilda aparatūras iegādes brīdī uzņemtās saistības, patērētājs varētu vērsties pie pārdevēja Patērētāju tiesību aizsardzības likumā noteiktajā kārtībā.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!