E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 29464
Lasīšanai: 2 minūtes
4
4

Vai darbiniekam pusdienu pārtraukumā ir jāatbild uz telefona zvaniem

J
jautā:
17. maijā, 2023
Kristina

Labdien! Neatradu likumos atbildi. Esmu darbinieks, kas strādā ar klientiem, tostarp telefoniski. Vai man ir jāatbild uz zvaniem pusdienu pārtraukuma laikā? Vai arī tas ir mans personīgais laiks un varu neatbildēt?

A
atbild:
26. maijā, 2023
Valsts darba inspekcija
Laura Akmentiņa, Klientu atbalsta nodaļas vadošā juriskonsulte

Darba likuma izpratnē darba laiks ir laikposms no darba sākuma līdz beigām, kura ietvaros darbinieks veic darbu un atrodas darba devēja rīcībā, izņemot pārtraukumus darbā (Darba likuma 130. panta pirmā daļa). Savukārt atpūtas laiks Darba likuma izpratnē ir laikposms, kura ietvaros darbiniekam nav jāveic viņa darba pienākumi un kuru viņš var izlietot pēc sava ieskata. Atpūtas laiks ietver pārtraukumus darbā, diennakts atpūtu, nedēļas atpūtu, svētku dienas un atvaļinājumus (Darba likuma 141. panta pirmā un otrā daļa).

Darba laika sākumu un beigas var noteikt darba līgumā, darba kārtības noteikumos, maiņu grafikos vai – summētā darba laika organizācijas gadījumā – darba grafikā.

Līdz ar to pārtraukums darbā vērtējams kā atpūtas laiks, kurā darbiniekam nav pienākuma būt darba devēja rīcībā, izpildīt darba devēja rīkojumus vai risināt citus ar darba tiesiskajām attiecībām saistītus jautājumus. Darbinieks sev noteikto pārtraukumu darbā var izmantot pēc saviem ieskatiem.

Labs saturs
4
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas