E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 28202
Lasīšanai: 2 minūtes
1
1

Pretenzija par ieplīsušu stiklu

Publicēts pirms gada. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
28. decembrī, 2022
Valentīns

Sveiki! Ir ieplīsis PVC loga stikls. Logu izplatīšanas firma atsakās no atbildības, jo logu uzstādīšanu veica cita firma. Vai ir vērts veikt ekspertīzi par logu nekorektu uzstādīšanu, lai atgūtu naudu no PVC logu izplatīšanas firmas? Vai arī šajā gadījumā nebūs iespējams no PVC logu izplatīšanas firmas atgūt naudu vai saņemt jaunu stiklu? Vai ir likums, kurā noteikts, ka stiklam ir jākalpo vismaz divi gadi pēc tā pārdošanas?

A
atbild:
30. decembrī, 2022

Patērētāju tiesību aizsardzības likuma (PTAL) 27. pants nosaka, ka patērētājam ir tiesības divu gadu laikā no preces iegādes vai pakalpojuma saņemšanas vērsties pie pārdevēja un pakalpojuma sniedzēja ar pretenziju par preces vai pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem.

Līdz ar to konkrētajā gadījumā patērētājai ir tiesības vērsties ar pretenziju gan pie logu izgatavotāja, gan uzstādītāja, ja tās ir divas dažādas personas.

Patērētājai jāvēršas rakstveidā atbilstoši PTAL 26.1 panta nosacījumiem.

Ja patērētājai netiek sniegtas atbildes vai neizdodas rast risinājumu, patērētājai jāvēršas PTAC.

Diemžēl nav norādīts, kad notika loga pirkums. Ja pirkums veikts līdz 2022. gada 14. martam (ieskaitot), tad, ja defekts atklājās pusgada laikā pēc loga iegādes, pārdevējam ir pienākums pierādīt, ka logs atbilst līguma noteikumiem. Ja pirkums veikts no 2022. gada 15. marta, pārdevējam šāds pienākums ir vienu gadu pēc loga pirkuma. Jāskata attiecīgā PTAL 13. panta redakcija.

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 65 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas