E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 34609
Lasīšanai: 4 minūtes

Patērētāja rīcība, ja konstatēts, ka veikals apzināti krāpjas ar cenām

J
jautā:
23. novembrī, 2024
Andris

Kam ziņot, ja ir konstatēts, ka veikals apzināti krāpjas ar cenām? PTAC jau ir ziņots, bet nekas nav mainījies. Vai iesniegt iesniegumu policijai, lai tā veic kontrolpirkumu? Elvi Alkoletā”, Liepājā (Ed. Tisē ielā 71 a), preces cena pie plaukta norādīta 0,89 eiro, savukārt cena kasē  1,55 eiro. Tas ir gandrīz uz pusi vairāk. Citai precei rakstīta cena, ja pērk 4 gab.,  0,75 eiro, pie kases 1 eiro, kā pērkot 13 gab. Cenas nesaprotami norādītas arī saldējumiem. Pie kases maksājot, neviens vecāks bērnam neteiks: “Nē, šo mēs te nepirksim.” Uzskatu, ka tā ir tīša krāpniecība/apzināta darbība, jo jebkurai precei, kurai cena ir virs 10 eiro, tā ir norādīta pareizi, jo tā ir summa, no kuras cilvēki sāk sekot līdzi. Vai man pašam jāsēž pie veikala, kamēr apzinu pietiekami apkrāptos, lai veidotu class action lawsuit (nezinu,to sauc latviešu valodā)? Īpašnieki/vadība to zina, jo visas kasieres ir informētas, kā rīkoties. Piemēram, atbilde ir šāda: “Oi, es nospiedu garām atlaides podziņai.”

A
atbild:
Šodien

Jebkurš strīds, kas rodas starp patērētāju un pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju, vispirms ir risināms pārrunu ceļā, strīda pusēm cenšoties panākt vienošanos. Ja strīdu starp patērētāju un pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju nav iespējams atrisināt pārrunu ceļā, patērētājs iesniedz pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam rakstveida iesniegumu, pievienojot darījumu apliecinošus dokumentus un citus pierādījumus, atbilstoši Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 261. pantā noteiktajam. Ja līdzīgi pārkāpumi regulāri atkārtojas, būtu ieteicams izveidot pārkāpumu hronoloģiju ar datumiem, čekiem, akciju fotoattēliem.  

Ja veikala vadība nevēlas jums atbildēt vai sniegtā atbilde jūs neapmierina, nākamais solis ir vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC). Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu PTAC atbilstoši kompetencei veic patērētāju kolektīvo interešu uzraudzību. PTAC patērētāju kolektīvo interešu uzraudzību veic atbilstoši noteiktajām uzraudzības prioritātēm, izvērtējot esoša vai iespējama pārkāpuma ietekmi uz patērētāju kolektīvajām interesēm. Tas nozīmē, ka jums kopā ar citiem pircējiem PTAC izvērtēšanai ir tiesības iesniegt kopēju iesniegumu par konkrēto pārdevēju. 

Tāpat par attiecīgo gadījumu jums ir tiesības informēt pašvaldības policiju. Kontrolpirkumu ir tiesības veikt valsts un pašvaldības policijai atbilstoši MK noteikumos Nr. 697 “Kontrolpirkuma noteikumi” nostiprinātajai kārtībai. 

Turklāt jums ir tiesības vērsties pret pārdevēju arī tiesā civiltiesiskajā kārtībā ar prasības pieteikumu, prasot atlīdzināt jums nodarīto morālo kaitējumu.  

Prasības pieteikums jāiesniedz pilsētas (rajona) tiesā pēc savas dzīvesvietas, prasot no atbildētāja (veikala – kā juridiskās personas) apmierināt šādus prasījumus: 

  • atlīdzināt materiālos zaudējumus, proti, juridiskos pakalpojumus, tiesas izdevumus un citus attiecināmus izdevumus; 
  • atlīdzināt morālo kaitējumu (prasības pieteikumā jānorāda vēlamās morālās kompensācijas apmērs) atbilstoši Civillikuma 1635. pantā noteiktajam. 

Plašāk par to, kā sastādīt prasības pieteikumu tiesai, varat lasīt šeit. 

Prasības pieteikumu tiesai civillietā iespējams iesniegt arī portālā E-lieta šeit.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 13 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas