Labdien!
Mūsu mājā kopš 13. decembra nakts (aptuveni no plkst. 03.00 naktī) uz šo brīdi (14. decembris plkst. 18.00) jau 39 stundas ir atslēgta jebkāda ūdens padeve. Ne karstais, ne aukstais ūdens. Nekādu plānotu remontdarbu nebija, tāpat arī ārējā ūdensvada vai kanalizācijas avārija, par kuru būtu atbildīgs SIA “Rīgas ūdens”, arī nav notikusi. Līdz šim brīdim no apsaimniekotāja neesmu saņēmusi ne skaidrojumu par to, kas ir noticis, ne arī risinājumu esošajai situācijai. Visi zvani ir bijuši tikai no manas puses. Atgriezeniskās saites nav. Kontakttālrunis ir apsaimniekotāja kontaktu centrs, kur atbild klientu apkalpošanas speciālisti, kuri apkalpo visas konkrētā apsaimniekotāja mājas. Viņi, protams, nav informēti par situāciju un sola, ka drīz viss tiks sakārtots. Šorīt man atbildēja, ka vakar ūdens padevei jau vajadzēja būt pieslēgtai. Realitātē tā nav pieslēgta. 13.12.2022. ap plkst. 10.00 atnāca īsziņa no apsaimniekotāja, ka tiek veikti avārijas remontdarbi Skanstes 29 un Skanstes 29a mājās, tādēļ nav ūdens. Bet tas tikšot pieslēgts līdz 13. decembra plkst. 13.00. Kā jau minēju, ir 14. decembra vakars, un ūdens joprojām nav! Jauna īsziņa vai jebkāda cita informācija nav sūtīta. Uz vairākkārtējiem lūgumiem nodrošināt dzeramo ūdeni un tehnisko ūdeni (labierīcību apmeklēšanai) neesmu saņēmusi ne atbildi, ne risinājumu, lai gan, cik saprotu, likumdošana nosaka, ka šādā situācijā ir jānodrošina ūdens. Blakus dzīvoklī dzīvo pensionāre (viena pati), kura ir tikko pēc operācijas, viņai nav iespējas atstāt dzīvokli, līdz ar to viņa nevar sevi nodrošināt ar ūdeni un doties kaut kur citur, kur ir pieejams ūdens. Labi, ka viņa dzīvo kaimiņos un varam palīdzēt. Apzinos, ka nesaņemšu atbildi uzreiz, bet es jebkurā gadījumā vēlos saprast, kādas ir manas kā dzīvokļa īpašnieka tiesības šajā situācijā? Kādi ir/bija apsaimniekotāja pienākumi konkrētajā situācijā? Vai es varu saņemt kompensāciju par notikušo?
Jau iepriekš pateicos par sniegto atbildi!
LV portāls jau ir sniedzis skaidrojumu situācijā, kad daudzdzīvokļu mājā avārijas dēļ tiek pārtraukta ūdens padeve. Mājas pārvaldniekam par to ir jāinformē dzīvokļu īpašnieki. Paziņojuma formāts var būt dažāds, piemēram, tas var tikt nosūtīts papīra, īsziņas vai e-pasta vēstules formātā. Ja ūdens padeves atjaunošana ieilgst uz vairākām dienām, tad ūdens apgādes uzņēmumam jānodrošina dzeramā ūdens piegāde iedzīvotājiem, piemēram, atvedot ūdeni pie mājas iepriekš paziņotā laikā un vietā.
SIA “Rīgas ūdens” informē: normatīvajos aktos paredzēts, ka pakalpojuma sniedzējam avārijas gadījumā jānodrošina tās novēršana 48 stundu laikā, ja nerodas sarežģījumi. Ja rodas sarežģījumi (ir virkne dažādu nosacījumu), tad termiņu var pagarināt. Uz bojājumiem nama apsaimniekotāja pārziņā esošajos tīklos tas neattiecas.
Ūdens cisterna avāriju gadījumā parasti tiek nodrošināta pēc pirmā pieprasījuma, tas ir, pēc klienta zvana dispečerdienestam. SIA “Rīgas ūdens” ir divas cisternas, tāpēc var gadīties, ka visās vietās tās uzreiz neieradīsies. Cisternas attiecīgajās vietās nestāv visu laiku – tās atbrauc, izsniedz ūdeni un aizbrauc, bet, ja nav citu objektu, tad pagalmā atrodas ilgāku laiku. Par ūdens piegādes laiku iedzīvotājiem parasti tiek paziņots.
Nosakot savas darbības, SIA “Rīgas ūdens” balstās uz šādiem normatīvajiem aktiem: Ūdenssaimniecības pakalpojumu likums, Ministru kabineta noteikumi Nr. 174 “Noteikumi par sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanu un lietošanu” un Rīgas domes saistošie noteikumi Nr. 17 “Rīgas pilsētas centralizētās ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmas ekspluatācijas, lietošanas un aizsardzības saistošie noteikumi”.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 250 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!