Labdien! Esmu nonākusi tādā situācijā, ka nezinu, ko man darīt. Lūdzu palīdzēt! Dzīvoju dzīvoklī, kuru īrēju divus gadus. Vienmēr laikus maksāju komunālos rēķinus un īri. Nesen bija problēmas ar santehniku, izsaucu darbiniekus no “Ūdekas”. Kad ievācos dzīvoklī, uz viena ūdens skaitītāja bija krāsas piliens, ko es neaiztiku, jo tas man netraucēja norakstīt ūdens skaitītāja rādītājus. Kad atnāca darbinieki labot santehniku, viņi ar nazi sāka kasīt nost to krāsu, un izrādījās, ka zem tas krāsas ir caurums. Un tagad “Ūdeka” grib, lai es apmaksāju visas mājas ūdens starpību, tātad 150 kubikmetrus. Nesaprotu, ko man darīt, neesmu neko bojājusi, pa visu šo laiku, kamēr šeit dzīvoju, vienmēr maksāju par ūdeni, un rēķini par ūdeni vienmēr ir 35–40 eiro. Ko man tagad darīt? Kā rīkoties? Esmu divu bērnu mamma, nestrādāju, esmu izmisumā. “Ūdeka” apgalvo, ka esmu bojājusi skaitītāju un zagusi ūdeni, bet to, ka man ūdens rēķini pieaug no 25 eiro līdz 40 eiro, viņi vērā neņem. Ja es to ūdeni zagtu, vai tad man būtu tik lielas naudas summas par ūdeni jāmaksā? Dzīvokļa saimnieks nezina, vai tas caurums bija pirms manas ievākšanās. Vai šis parāds būs jāatmaksā man vai arī dzīvokļa saimniekam? Kā es varu pierādīt, ka neesmu bojājusi skaitītāju?
Saskaņā ar Dzīvokļa īpašuma likuma 8. panta 1. daļu dzīvokļa īpašnieks ir persona, kas ieguvusi dzīvokļa īpašumu un īpašuma tiesības nostiprinājusi zemesgrāmatā. Savukārt 3. pantā ir uzskaitīts, kas ietilpst dzīvokļa īpašuma sastāvā, arī inženierkomunikācijas. Šī paša likuma 10. pantā ir uzskaitīti dzīvokļa īpašnieka pienākumi, arī norēķināties par saņemtajiem pakalpojumiem. No minētā izriet, ka visas pretenzijas var tikt izteiktas tikai dzīvokļa īpašniekam. Savukārt pēc tam īpašnieks to risina savstarpēji ar īrnieku.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!