Labdien. Manā dzīvoklī ūdens skaitītāju nomaiņas laikā tika nolauzts karstā ūdens ventilis. Kā rezultātā notika avārijas situācija un tika nopludināti četri apakšējie kaimiņi. Ventilis bija sarūsējušā stāvoklī, un tas atradās pirms skaitītāja - tehniski Rīgas namu pārvaldnieka kompetencē pie stāvvada atzara. Kam būtu jāuzņemas atbildība (apsaimniekotājam? skaitītāju nomaiņas firmai?) un kādas parasti ir sankcijas, ja apakšējie iedzīvotāji vēlas sūdzēt mani tiesā?
Par radušos situāciju ir atbildīgs uzņēmums, kura darbinieks mainīja ūdens patēriņa skaitītāju un kura darbības rezultātā radās avārija, skaidro Latvijas Nekustamā īpašuma pārvaldnieku asociācijas vadītājs Vitolds Peipiņš.
Ja meistars redzēja (un tā parasti ir!), ka ventilis ir sarūsējis, karstā ūdens padeve bija iepriekš jāatslēdz, jānomaina bojātais ventilis un tikai tad jāķeras pie skaitītāja nomaiņas. Ja viņš pats to nevarēja (vai tas nebija viņa pienākums), tad meistaram vajadzēja brīdināt dzīvokļa īpašniekus, ka viņiem jāvēršas pie pārvaldnieka, lai vispirms nomaina nedrošo detaļu un tikai pēc tam varēs ķerties pie skaitītāja.
“Ja šajā gadījumā ūdens skaitītāja uzstādītājs uzņēmās šādu atbildību, tad jāatbild arī par sekām. Kad notikusi šāda ūdens noplūde, apsaimniekošanas uzņēmums parasti sastāda aktu par to, kādu iemeslu dēļ radusies avārija. Aktā tātad ir atspoguļots, ka ventilis nolūzis skaitītāja nomaiņas laikā, ko veicis konkrēta uzņēmuma speciālists.”
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!