E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 3373
Lasīšanai: 5 minūtes

Par problēmām ar kredīta piedziņas kompāniju

Publicēts pirms 11 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
16. decembrī, 2013
Zane Birņika

Labdien! Gribētu saņemt konsultāciju, kas saistīta ar kredīta piedziņas kompāniju. Vairākus gadus atpakaļ mans bijušais draugs ņēma patēriņa kredītu nu jau vairs neeksistējošajā bankā Latvijas Krājbanka. Es biju kā galvotāja (nekādi dokumenti, kas pierāda ienākumu esamību un to lielumu nebija jāiesniedz). Sākumā viss bija kārtībā un bijušais draugs kredītu maksāja. Tad, kā jau Latvijā bieži gadās, strauji samazinājās ienākumi un viņš pārtrauca kredīta apmaksu. Pēc kāda laika pienāca paziņojums, ka kredīts ir nodots kredīta piedziņas kompānijai un norādīts, kur un kad jāierodas tikties ar kompānijas pārstāvi, lai vienotos par kredīta apmaksu. Aizgājām. Vienojāmies, ka tiks sastādīts 6 mēnešu apmaksas grafiks un ka pēc šiem 6 mēnešiem tiks sastādīts atkal jauns 6 mēnešu grafiks. Un tā visu laiku uz priekšu. Tika sastādīts līgums un grafiks, ko bija jāparaksta kredīta piedziņas kompānijas pārstāvim, manam bijušajam draugam kā kredīta ņēmējam un man kā galvotājam. Parakstījām un visā šajā 6 mēnešu periodā veicu maksājumus pēc grafika.
Kad beidzās šis 6 mēnešu termiņš, sazinājāmies ar kredīta piedziņas kompāniju, lai tiktu sastādīts nākamais līgums un maksājumu grafiks. Pēc vairākiem mēnešiem beidzot saņēmām līgumu, bet ar atpakaļejošiem datumiem (visur izmeklējos vēstules aploksni, bet diemžēl pēc tik daudziem gadiem šobrīd to vairs nekur neatrodu). Arī šis līgums bija noformēts starp kompānijas pārstāvi, manu bijušo draugu kā kredīta ņēmēju un mani kā galvotāju. Veicu maksājumus no līguma saņemšanas brīža līdz līguma termiņa beigām. Tā kā noslēgtais līgums atkal bija beidzies, tad bijušais draugs atkal sazinājās ar kompāniju, lai saņemtu jaunu līgumu un maksājuma grafiku. Tas tika atsūtīts un tāpat kā nākamais līgums un maksājumu grafiks tika noformēts un parakstīts šoreiz jau tikai starp kompānijas pārstāvi un manu bijušo draugu.
Cik lielā mērā tika vai netika veikti maksājumi šo līgumu un maksājumu grafiku laikā nevaru pateikt, jo tas vairs negāja ne caur manām rokām, ne caur manu kontu. Tā kā zināju par šiem līgumiem, kas sastādīti un parakstīti tikai starp divām pusēm, kompānijas pārstāvi un bijušo draugu, tad dzīvoju mierīgi, jo mana vārda tajos nebija. Mierīgā dzīve gan kļuva pavisam nemierīga, kad pirms apmēram pusotra mēneša saņēmu ierakstītu vēstuli no tiesas, ka šī parādu piedziņas kompānija ir ierosinājusi lietu tiesā ne tikai pret manu bijušo draugu, bet arī pret mani.
Uzrakstīju tiesai paskaidrojumu, kur klāt pievienoju visus manā rīcībā esošos līgumus ar šo kompāniju, gan tos, kur ir mans vārds, gan vēlākos, kur mana vārda nav, gan maksājumu izdrukas par periodu, kad mans vārds bija līgumā. Kredīta piedziņas kompānija savā atbildē uzskata, ka, neskatoties uz to, ka mans vārds nav iekļauts pēdējās divās vienošanās, viņiem ir tiesības no manis pieprasīt šī parāda atmaksu, jo mans vārds ir pirmajā sastādītajā vienošanā, kas ar viņiem noslēgts.

A
atbild:
22. janvārī, 2014
Laura Platace
LV portāls
Vēršam uzmanību, ka sniegtā atbilde ir informatīva un nav saistoša tiesību piemērotājiem.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra speciāliste norāda: lai varētu sniegt pilnīgāku atbildi, būtu jāzina, kāda veida līgumi slēgti starp parāda atguvēju un parādnieku, kas parakstīti bez galvinieces ziņas, kā arī kopējā parāda apmērs un tā sastāvdaļas (pamatsumma, procenti, līgumsods u.c.) Viņa skaidro: 

  • ja slēgtie līgumi ir pārjaunojuma līgumi, tad jauna līguma noslēgšana izbeidz iepriekšējo un faktiski galviniece tiek atsvabināta no savām saistībām;
  • ja tie ir parāda atmaksas līgumi, kuros nav palielinājies saistību apmērs, tad galviniece saskaņā ar Civillikumu turpina atbildēt par pamatparāda atmaksu;
  • ja tie ir parāda atmaksas līgumi, kuros ir palielinājies saistību apmērs un patērētāja par to nav informēta, tad tiesā būtu izskatāms strīds par saistību apmēru, par kuru viņa atbild, ņemot vērā, ka PTAC ieskatā patērētāja situācija šādā gadījumā nedrīkstētu pasliktināties. 

Jūsu situācijā, lai varētu konkrēti izvērtēt slēgtos līgumus, rīcībā esošos dokumentus un Jūsu situāciju kopumā, aicinām Jūs vērsties pēc juridiskas palīdzības.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 93 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas