E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 31955
Lasīšanai: 3 minūtes

Vai apkures katlu var uzstādīt tikai konkrētais speciālists

J
jautā:
04. martā, 2024
Andris

Veikalā nopirku apkures katlu mājai, un veikals pieprasa, lai katlu uzstāda viņu norādītais speciālists, pretējā gadījumā apkures katlam netiks dota garantija. Man ir pazīstami daudzi cilvēki, kas analogus apkures katlus ir pirkuši citur un speciālistus nav saukuši, bet garantija ir. Vai veikals drīkst šādi rīkoties? Šādu speciālistu pakalpojumi ir ļoti dārgi. 

A
atbild:
06. martā, 2024
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs
Eva Eglīte, sabiedrisko attiecību speciāliste

Ja jautājumā ir runa par komercgarantiju (Patērētāju tiesību aizsardzības likuma (PTAL) 16. pants), tad šāds nosacījums, ka apkures katla uzstādīšanu veic pats uzņēmums vai ar viņiem saistīts speciālists/uzņēmums, nav netaisnīgs. Komercgarantija ir apsolījums, ko dod ražotājs, pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs saskaņā ar tā noteikumiem. Līdz ar to viens no nosacījumiem var būt, ka komercgarantija tiek izsniegta tikai tad, ja katla uzstādīšanu veic kādā noteiktā kārtībā. 

Ja jautājums ir par patērētāja tiesībām, kas noteiktas PTAL 27. pantā un 28. pantā un ļauj vērsties pie pārdevēja, ja atklājas, ka prece neatbilst līguma noteikumiem (likumiskā garantija), tad pārdevējs nedrīkst noteikt šādu noteikumu. Ja pārdevējs ir pārdevis apkures katlu kā atsevišķu preci, tad patērētājs drīkst pats izvēlēties, kas uzstādīs šo katlu. Pārdevējam savukārt ir pienākums nodrošināt katlam uzstādīšanas un lietošanas instrukciju valsts valodā, lai šo katlu varētu atbilstoši uzstādīt. Ja katls tiks uzstādīts pēc nepareizas vai kļūdainas instrukcijas, tad varēs uzskatīt, ka katls neatbilst līguma noteikumiem un pārdevējam būs jānodrošina katla atbilstība līguma noteikumiem. 

Citādi būtu, ja pārdevējs, pārdodot katlu, informētu patērētāju, ka pārdevējs pats arī uzstāda katlu (uzstādīšana ietilpst piedāvājumā), un patērētājam būtu dota iespēja izlemt, vai viņu apmierina šāds piedāvājums un viņš pirkumu veiks. Jebkura informācija par preci vai pakalpojumu jāsniedz pirms pirkuma veikšanas, lai patērētājs varētu izvērtēt, vai šāds darījums atbilst viņa vajadzībām. 

Ja pēc katla iegādes pārdevējs atsaka patērētājam viņa likumīgās patērētāja tiesības, tad patērētājs ir tiesīgs vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 72 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas