E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 23359
Lasīšanai: 3 minūtes
4
4

Ja skolēnam nav gada vērtējuma, visdrīzāk viņam noteikti mācību pasākumi vērtējuma iegūšanai

Publicēts pirms 2 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
02. jūnijā, 2021
Inese

Vai var izlikt gada vērtējumu “nv”, ja pirmajā semestrī bija “nv”, kas tika iegūts, jo slimības dēļ netika uzrakstīts viens no vairākiem pārbaudes darbiem? Otrajā semestrī iegūts vērtējums 6 balles. Vai var attālinātā mācību procesa laikā ielikt neattaisnotu kavējumu, ja skolēns tehnisku iemeslu dēļ nav varējis pieslēgties “Zoom” stundām? Vecāki brīdināja par to klases audzinātāju, bet klases audzinātāja pamatoja, ka vecāki mēnesī drīkst attaisnot trīs dienas, līdz ar to pārējie ir neattaisnotie kavējumi.

A
atbild:
15. jūnijā, 2021
Izglītības kvalitātes valsts dienests
Jana Veinberga, vecākā eksperte

Ja mācību priekšmetā pirmajā semestrī slimības dēļ nebija uzrakstīts kāds no obligātajiem pārbaudes darbiem un tādēļ semestrī nebija saņemts vērtējums (“nv”), tad otrā semestra sākumā vajadzēja šo obligāto pārbaudes darbu nokārtot un vērtējumu iegūt, izņemot gadījumu, ja pedagogs skolas noteiktajā kārtībā slimības dēļ bija atbrīvojis skolēnu no obligātā pārbaudījuma kārtošanas.

Savukārt gada vērtējuma iegūšana ir atkarīga no skolā pieņemtajā mācību sasniegumu vērtēšanas kārtībā noteiktajiem nosacījumiem un kritērijiem skolēnu semestra un gada vērtējuma izlikšanai mācību priekšmetā.

Ja pirmā semestra laikā neuzrakstīta obligātā pārbaudes darba dēļ skolēnam nav gada vērtējuma mācību priekšmetā, visdrīzāk viņam noteikti papildu mācību pasākumi vērtējuma iegūšanai, un, tos izpildot, viņš varēs iegūt pozitīvu gada vērtējumu mācību priekšmetā.

Lēmumus par iemesliem, kas uzskatāmi par attaisnotiem mācību kavējumam, pieņem skola atbilstoši skolā noteiktajai kārtībai. Nevienā normatīvajā aktā nav noteikts mācību stundu un dienu daudzums, kuru drīkst attaisnot pēc vecāku lūguma. Jāņem vērā, ka attālināto mācību laikā tehniskās problēmas varēja radīt īpašus objektīvus apstākļus, kāpēc skolēni dažkārt nevarēja piedalīties mācību tiešsaistes stundu norisē. Ja vecāki brīdināja pedagogu par tehniskām problēmām, pedagogs varēja nodrošināt skolēnam iespēju izpildīt mācību uzdevumus citā veidā, piemēram, vēlāk nosūtot izpildītus darbus e-pastā. Tādā gadījumā nebūtu jāfiksē kavējums vai neattaisnots kavējums.

Labs saturs
4
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas