E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 16591
Lasīšanai: 2 minūtes
2
2
2
2

Atlīdzība par līguma nosacījumiem neatbilstošu preci

Publicēts pirms 5 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
14. martā, 2019
Ieva

Sveiki! Vēlējos vaicāt, kā rīkoties gadījumā, ja nopirkti apavi “Birkenstock” veikalā. Vēl nav pagājuši divi gadi, bet apavi ir varen izjukuši. Taču tos nav iespējams atgriezt, jo šāda veikala vairs nav. Kā risināt šādu problēmu?

A
atbild:
19. martā, 2019
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs
Santa Zarāne, Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante

Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma (turpmāk – PTAL) 27. panta pirmo daļu patērētājs ir tiesīgs pieteikt prasījumu pārdevējam par preces neatbilstību līguma noteikumiem (par preci ar ražošanas defektiem) divu gadu laikā no preces iegādes dienas. Un tas būtu jādara divu mēnešu laikā no dienas, kad patērētājs ir atklājis preces neatbilstību, turklāt neturpinot preci lietot.

Ja konkrētais veikals ir slēgts, tad vispirms būtu jānoskaidro, vai pārdevējs, t.i., komersants, kas ir minēts darījumu apliecinošajā dokumentā (pirkuma čekā), ir likvidēts vai tikai slēdzis konkrēto tirdzniecības vietu.

Attiecīgi pēc komersanta statusa noskaidrošanas, piemēram, “lursoft.lv” datubāzē, patērētājs var rīkoties šādi:

  1. ja ir likvidēts tikai veikals, bet uzņēmums (SIA) eksistē, prasījuma pieteikums jāsūta uz SIA juridisko adresi vai jāiesniedz personīgi, lai vienotos par risinājumu, bet strīda gadījumā ir tiesības vērsties pēc palīdzības arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrā;
  2. ja uzņēmumam pasludināta maksātnespēja, tad patērētājam pastāv iespēja vērsties pie maksātnespējas administratora normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;
  3. taču gadījumā, ja pārdevējs vairs neeksistē (uzņēmums ir likvidēts), nav arī neviena, kam pieteikt prasību saskaņā ar PTAL noteikto kārtību.

Vienlaikus informējam, ka gadījumos, kad garantiju rakstveidā ir devis ražotājs (kas šajā gadījumā apaviem, visticamāk, nebūs dota), tad patērētājam ir tiesības vērsties pie ražotāja vai tā pārstāvja Latvijā atbilstoši garantijas talonā minētajiem nosacījumiem.

Labs saturs
2
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas