Sveiki! Vēlējos vaicāt, kā rīkoties gadījumā, ja nopirkti apavi “Birkenstock” veikalā. Vēl nav pagājuši divi gadi, bet apavi ir varen izjukuši. Taču tos nav iespējams atgriezt, jo šāda veikala vairs nav. Kā risināt šādu problēmu?
Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma (turpmāk – PTAL) 27. panta pirmo daļu patērētājs ir tiesīgs pieteikt prasījumu pārdevējam par preces neatbilstību līguma noteikumiem (par preci ar ražošanas defektiem) divu gadu laikā no preces iegādes dienas. Un tas būtu jādara divu mēnešu laikā no dienas, kad patērētājs ir atklājis preces neatbilstību, turklāt neturpinot preci lietot.
Ja konkrētais veikals ir slēgts, tad vispirms būtu jānoskaidro, vai pārdevējs, t.i., komersants, kas ir minēts darījumu apliecinošajā dokumentā (pirkuma čekā), ir likvidēts vai tikai slēdzis konkrēto tirdzniecības vietu.
Attiecīgi pēc komersanta statusa noskaidrošanas, piemēram, “lursoft.lv” datubāzē, patērētājs var rīkoties šādi:
Vienlaikus informējam, ka gadījumos, kad garantiju rakstveidā ir devis ražotājs (kas šajā gadījumā apaviem, visticamāk, nebūs dota), tad patērētājam ir tiesības vērsties pie ražotāja vai tā pārstāvja Latvijā atbilstoši garantijas talonā minētajiem nosacījumiem.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 200 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!