Labdien! PTAL noteic, ka, pērkot preces, katram pircējam ir tiesības uz divu gadu garantiju. Kā ir ar veikaliem, kuri pārdod zemākas kvalitātes preces? Mūsdienās tādu ir daudz: salīdzinoši lēti apģērbu veikali, mājsaimniecības preču veikali, mēbeļu veikali utt. Vai arī šādos veikalos, kur prece noteikti neiztur divu gadu lietošanas robežu, pircējs drīkst pieprasīt preces maiņu vai naudas atmaksu? Piemēram, nopirkts džemperis, kuram pēc pieciem mēnešiem jau ir savēlies adījums, vai lēts krēsls, kas saplīst.
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) savas tīmekļvietnes sadaļā “Patērētāju tiesības” skaidro, ka patērētājam ir tiesības uz preču atbilstību un kvalitāti arī gadījumā, ja prece tiek pārdota ar atlaidi. Tāpat noteikts, ka patērētājam ir tiesības divu gadu laikā vērsties pie pārdevēja par preces neatbilstību līguma noteikumiem, ja iegādāta jauna vai lietota prece.
Līdz ar to secināms, ka arī uz lētākām precēm attiecas t. s. divu gadu garantija.
Vienlaikus jāņem vērā, ka prece netiek uzskatīta par neatbilstošu vai nekvalitatīvu, ja pirkšanas brīdī patērētājs zināja vai nevarēja nezināt par preces neatbilstību, piemēram, tirdzniecības vietā par konkrēto preci sniegta skaidra informācija, ka tai piemīt noteikts defekts. Turklāt arī preces parasta nolietošanās vai novalkāšanās nav uzskatāma par defektu.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 250 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!