E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 37647
Lasīšanai: 2 minūtes

Arī iegādājoties lētas preces, patērētājam ir tiesības uz to atbilstību un kvalitāti

J
jautā:
12. novembrī, 2025
Marija

Labdien! PTAL noteic, ka, pērkot preces, katram pircējam ir tiesības uz divu gadu garantiju. Kā ir ar veikaliem, kuri pārdod zemākas kvalitātes preces? Mūsdienās tādu ir daudz: salīdzinoši lēti apģērbu veikali, mājsaimniecības preču veikali, mēbeļu veikali utt. Vai arī šādos veikalos, kur prece noteikti neiztur divu gadu lietošanas robežu, pircējs drīkst pieprasīt preces maiņu vai naudas atmaksu? Piemēram, nopirkts džemperis, kuram pēc pieciem mēnešiem jau ir savēlies adījums, vai lēts krēsls, kas saplīst.

A
atbild:
Šodien
Santa Galiņa
LV portāls
Vēršam uzmanību, ka sniegtā atbilde ir informatīva un nav saistoša tiesību piemērotājiem.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) savas tīmekļvietnes sadaļā “Patērētāju tiesības” skaidro, ka patērētājam ir tiesības uz preču atbilstību un kvalitāti arī gadījumā, ja prece tiek pārdota ar atlaidi. Tāpat noteikts, ka patērētājam ir tiesības divu gadu laikā vērsties pie pārdevēja par preces neatbilstību līguma noteikumiem, ja iegādāta jauna vai lietota prece.  

Līdz ar to secināms, ka arī uz lētākām precēm attiecas t. s. divu gadu garantija.  

Vienlaikus jāņem vērā, ka prece netiek uzskatīta par neatbilstošu vai nekvalitatīvu, ja pirkšanas brīdī patērētājs zināja vai nevarēja nezināt par preces neatbilstību, piemēram, tirdzniecības vietā par konkrēto preci sniegta skaidra informācija, ka tai piemīt noteikts defekts. Turklāt arī preces parasta nolietošanās vai novalkāšanās nav uzskatāma par defektu. 

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 179 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas