E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 14944
Lasīšanai: 4 minūtes

Rakstveida garantijā jābūt skaidri norādītiem nosacījumiem

Publicēts pirms 7 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
24. jūlijā, 2018
Ināra

17.07.2018. vieglās automašīnas pēdējā garantijas diena. Tehniskā problēma telefoniski pieteikta autoservisā 16.07.2018., serviss noteica aizvest mašīnu remontā 19.07.2018.

Vai pamatoti atteikts mašīnas garantijas remonts sakarā ar to, ka mašīna nodota remontā 19.07.2018., bet pieteikta vēl garantijas darbības laikā 16.07.2018.?

A
atbild:
30. jūlijā, 2018
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs
Dace Dreijere, Patērētāju atbalsta, sabiedrības informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante
Vēršam uzmanību, ka sniegtā atbilde ir informatīva un nav saistoša tiesību piemērotājiem.

Patērētāju tiesību aizsardzības likuma (PTAL) 16. panta otrā daļa paredz, ka “garantija dodama rakstveidā, un tajā skaidri norādāmi nosacījumi prasījuma pieteikšanai attiecībā uz garantiju, garantijas termiņš — laikposms, uz kuru attiecināta garantija, kā arī garantijas devēja nosaukums (firma) vai vārds, uzvārds un adrese”. Arī PTAL 27. panta otrajā daļā skaidrots:Ja ražotājs vai pārdevējs precei vai pakalpojuma sniedzējs pakalpojumam ir devis garantiju, pēc šā panta pirmajā daļā minētā termiņa beigām patērētājs ir tiesīgs pieteikt prasījumu visā atlikušajā garantijas termiņa laikā saskaņā ar garantijas dokumentā norādītajiem nosacījumiem. Patērētāja pieteikto prasījumu izskata atbilstoši garantijas dokumentā norādītajiem nosacījumiem.”

Attiecīgi patērētājs ir tiesīgs pieteikt prasījumu visā garantijas termiņa laikā saskaņā ar garantijas dokumentā norādītajiem nosacījumiem, un garantija ir saistoša tās devējam atbilstoši garantijas dokumenta nosacījumiem, savukārt strīda gadījumā (ja abas puses nevar vienoties) pēc risinājuma būtu jāvēršas tiesā.

Papildu jānorāda, ka PTAL 26.1 panta pirmajā daļā noteikts, ka “jebkurš strīds, kas rodas starp patērētāju un pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju, risināms pārrunu ceļā, strīda pusēm cenšoties panākt vienošanos”, bet PTAL 26.1 panta otrajā daļā skaidrots, “ja strīdu starp patērētāju un pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju nav iespējams atrisināt pārrunu ceļā, patērētājs iesniedz pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam rakstveida iesniegumu”.

Tātad gadījumā, ja patērētājs saskaņā ar PTAL 26.1 panta pirmajā daļā, 27. panta pirmajā daļā un 28. pantā noteikto ir vērsies pie preces pārdevēja (šajā gadījumā automašīnas pārdevēja), bet vienošanos nav izdevies panākt, patērētājam ir tiesības vērsties PTAC pēc palīdzības strīda risināšanā (PTAL 26.1 panta desmitā daļa), ievērojot PTAL 26.2 panta otrajā daļā uzskaitītos nosacījumus, tai skaitā pievienojot rakstveida materiālus un citus pierādījumus, kas pamato strīda esību un strīda priekšmetu.

Katrā konkrētā gadījumā ir izvērtējami visi lietas materiāli (gan patērētāja, gan komersanta skaidrojums par situāciju un pierādījumi), lai Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) sniegtu savu viedokli. Tāpat jāpiebilst, ka PTAC var izvērtēt tikai dokumentārus pierādījumus, līdz ar to varētu būt sarežģīti telefona sarunu izmantot kā pierādījumu, proti, ko viena vai otra puse teica vai saprata, un par ko vienojās, ar kādiem nosacījumiem utt.

Ja PTAL 26.2 panta otrajā daļā uzskaitītos nosacījumus patērētājam izpildīt nav iespējams, PTAC neizskata patērētāja iesniegumu. Patērētāja prasība par zaudējuma atlīdzību risināma tiesā Civilprocesa likumā noteiktajā kārtībā (PTAL 32. pants), kur katras strīdā iesaistītās puses pienākums ir sniegt tiesā jebkāda veida pierādījumus (sacensības princips) sava viedokļa pamatotībai.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 196 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas