Labdien! Nopirku suvenīru – atslēgu piekariņu –, bet tirgotājs nav norādījis nekādu informāciju par šīs preces sastāvu. Saprotu, ka tirgotājs pats preci neražo, bet to realizē. Vai pārdevējam (tirgotājam) būtu jānodrošina pircējiem šāda informācija?
Diemžēl jautājumā nav noradīti preces iegādes apstākļi, tādēļ iespējams sniegt vispārīgu atbildi. Atbilstoši Patērētāju tiesību aizsardzības likuma (PTAL) 3. panta 3. apakšunktam patērētāja tiesības ir pārkāptas, ja nav nodrošināta iespēja saņemt vispusīgu un pilnīgu informāciju par preci vai preces cenu.
Vienlaikus PTAL 4. panta otrā daļa noteic: pirms patērētājs iegādājas preci, viņam nepieciešams dot iespēju novērtēt attiecīgās preces, derīgumu un atbilstību. Patērētājam jāsaņem pilnīga informācija par preci, norēķināšanās veidu, līguma izpildījumu un atbildību, ja līgumsaistības tiek pārkāptas.
Līdz ar to pirms preces iegādes patērētājam ir jābūt iespējai saņemt visu nepieciešamo informāciju par preci, lai varētu izvērtēt, vai tā ir piemērota patērētāja vajadzībām.
PTAL 20. pants, kas regulē vispārīgās preču marķēšanas prasības, noteic:
Patērētāju tiesību aizsardzības likums, 37. pants paredz atbildību par normatīvajos aktos noteiktās rakstveida informācijas par preci, pakalpojumu, ražotāju, pārdevēju vai pakalpojumu sniedzēju nenodrošināšanu vai par preču laišanu tirgū, piedāvāšanu vai pārdošanu bez normatīvajos aktos noteiktā marķējuma vai ar marķējumu, kurā sniegtā informācija vai kura izpildījums neatbilst normatīvo aktu prasībām.
Ja ir kādas neskaidrības, tad ieteicams vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā.
Uzzini vairāk LV portālā:
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 250 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!