E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 37078
Lasīšanai: 4 minūtes
1
1
1
1

Tirgotājam ir jāsniedz informācija par preci

J
jautā:
21. augustā, 2025
Daiga

Labdien! Nopirku suvenīru  atslēgu piekariņu , bet tirgotājs nav norādījis nekādu informāciju par šīs preces sastāvu. Saprotu, ka tirgotājs pats preci neražo, bet to realizē. Vai pārdevējam (tirgotājam) būtu jānodrošina pircējiem šāda informācija? 

A
atbild:
Šodien
Vēršam uzmanību, ka sniegtā atbilde ir informatīva un nav saistoša tiesību piemērotājiem.

Diemžēl jautājumā nav noradīti preces iegādes apstākļi, tādēļ iespējams sniegt vispārīgu atbildi. Atbilstoši Patērētāju tiesību aizsardzības likuma (PTAL) 3. panta 3. apakšunktam patērētāja tiesības ir pārkāptas, ja nav nodrošināta iespēja saņemt vispusīgu un pilnīgu informāciju par preci vai preces cenu. 

Vienlaikus PTAL 4. panta otrā daļa noteic: pirms patērētājs iegādājas preci, viņam nepieciešams dot iespēju novērtēt attiecīgās preces, derīgumu un atbilstību. Patērētājam jāsaņem pilnīga informācija par preci, norēķināšanās veidu, līguma izpildījumu un atbildību, ja līgumsaistības tiek pārkāptas.  

Līdz ar to pirms preces iegādes patērētājam ir jābūt iespējai saņemt visu nepieciešamo informāciju par preci, lai varētu izvērtēt, vai tā ir piemērota patērētāja vajadzībām. 

PTAL 20. pants, kas regulē vispārīgās preču marķēšanas prasības, noteic: 

  • marķējumā sniegtajai informācijai jābūt labi redzamai un saprotamai, tai objektīvi jāatspoguļo preces drošums vai nekaitīgums un kvalitāte. Marķējumā sniegtā informācija nedrīkst piedēvēt precei īpašības, kādas tai nepiemīt, kā arī maldināt pircēju, ka precei piemīt kādas specifiskas īpašības, ja tādas īpašības piemīt visām attiecīgā veida precēm; 
  • marķējumam jābūt neizdzēšamam. Marķējumā sniegtajai informācijai jābūt skaidrai, to nedrīkst aizsegt ar citu rakstveida informāciju, attēlu vai uzlīmi;
  • ražotājam vai pārdevējam jānodrošina, lai preču marķējumā ietvertā informācija tiktu sniegta patērētājam, ievērojot normatīvos aktus, kas reglamentē valsts valodas lietošanu; 
  • pārdevējam aizliegts piedāvāt un pārdot preces, kuru marķējumā sniegtā informācija vai marķējuma izpildījums neatbilst šā likuma un citu normatīvo aktu prasībām. 

Patērētāju tiesību aizsardzības likums, 37. pants paredz atbildību par normatīvajos aktos noteiktās rakstveida informācijas par preci, pakalpojumu, ražotāju, pārdevēju vai pakalpojumu sniedzēju nenodrošināšanu vai par preču laišanu tirgū, piedāvāšanu vai pārdošanu bez normatīvajos aktos noteiktā marķējuma vai ar marķējumu, kurā sniegtā informācija vai kura izpildījums neatbilst normatīvo aktu prasībām. 

Ja ir kādas neskaidrības, tad ieteicams vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā. 

Uzzini vairāk LV portālā: 

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 217 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas