E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 35901
Lasīšanai: 3 minūtes

Kā rīkoties, ja iegādātā prece izrādās neatbilstoša

J
jautā:
23. martā, 2025
Ineta Meikucāne

Es iegādājos planšeti, kurai manās mājās nav iespējams izveidot interneta savienojumu, taču LMT veikalā pie pārdevējas viss darbojas lieliski. Faktiski šo planšeti es mājās nevaru lietot. Vai man ir tiesības atprasīt par planšeti samaksāto naudu, ja citam mājās esošajam datoram interneta savienojums darbojas kvalitatīvi? 

A
atbild:
28. martā, 2025
Vēršam uzmanību, ka šajā atbildē sniegtā tiesību normu interpretācija ir informatīva.

Jūsu minētajā situācijā vispirms būtu jāvērtē ar pārdevēju noslēgtā līguma noteikumi, tostarp tas, kādas ir jūsu tiesības atdot preci. Piemēram, ja līgumu slēdzāt attālināti kā distances līgumu, tad Patērētāju tiesību aizsardzības likuma (PTAL) 12. pants paredz tiesības atteikties no pasūtījuma 14 dienu laikā. Vairāk par patērētāja tiesībām distances tirdzniecībā varat uzzināt šeit. 

Ja prece ir iegādāta klātienē vai arī preces neatbilstība atklājas pēc distances līgumā minētā atgriešanas termiņa, tad atbilstoši PTAL 28. panta otrajai daļai patērētājs vispirms ir tiesīgs izvirzīt pārdevējam prasījumu par preces remontu vai maiņu. Ja tas neatrisina situāciju, tad atbilstoši 28. panta piektajai daļai patērētājs ir tiesīgs pieprasīt, lai pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs samērīgi samazina preces cenu vai atceļ līgumu un atmaksā par preci samaksāto naudas summu, ja: 

  1. pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs saprātīgā termiņā nav novērsis preces neatbilstību līguma noteikumiem vai nav preci apmainījis pret līguma noteikumiem atbilstošu, nav ievērojis šā panta devīto un vienpadsmito daļu vai atteicies to darīt; 
  2. neraugoties uz pārdevēja centieniem, preču atbilstība joprojām nav nodrošināta; 
  3. neatbilstība ir tik nozīmīga, ka tā attaisno tūlītēju cenas samazinājumu vai līguma atcelšanu; 
  4. pārdevējs ir paziņojis vai no apstākļiem ir skaidri redzams, ka pārdevējs nenovērsīs preču neatbilstību vai nenodrošinās to apmaiņu saprātīgā termiņā vai neradot būtiskas neērtības patērētājam. 

Jūs varat vērsties ar iesniegumu pie pārdevēja, kuram 15 darba dienu laikā no iesnieguma saņemšanas jāsniedz atbilde. Ja pārdevējs atbildi nesniedz vai rast risinājumu neizdodas, tad varat vērsties ar iesniegumu Patērētāju tiesību aizsardzības centrā. 

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas