DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
05. maijā, 2022
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Tiesu sistēma

Augstākās tiesas Satversmes vēstneši tikušies ar skolēniem 18 skolās visā Latvijā

Publicēts pirms gada. Izvērtē satura aktualitāti! >>

Publicitātes foto

Ar senatores Anitas Kovaļevskas lekciju Viļakas Valsts ģimnāzijā šodien noslēdzas pavasara lekciju cikls skolēniem, kuras lasīja desmit Augstākās tiesas tiesneši un trīs darbinieki. Kopumā Augstākās tiesas Satversmes vēstneši apmeklēja 18 skolas visā Latvijā, 20 lekcijās iepazīstinot skolēnus ar Satversmi, tās vērtībām un nozīmi mūsu ikdienā, kā arī stāstot par tiesu sistēmu un tās lomu demokrātiskā valstī.  Augstākās tiesas Satversmes vēstneši lekcijas vērtē kā ļoti noderīgas, paužot, ka arī paši izjutuši ļoti lielu gandarījumu, tiekoties ar jauniešiem un diskutējot par valsts pamatvērtībām, cilvēktiesībām un tiesu darbu.

Pirmā Satversmes vēstnese no Augstākās tiesas – senatore Zane Pētersone – ar Rīgas 45.vidusskolas skolēniem attālinātā lekcijā tikās jau 4.martā. Tiesnese ar gandarījumu atceras: “Man bija prieks redzēt, ka jaunā paaudze ir domājoša, ieinteresēta mūsu valsts pamatvērtībās un uzdod jautājumus par aktuālām norisēm valstī. Noteikti jāatzīmē arī pedagoģes Ineses Putniņas entuziasms un aizrautība tikšanās organizēšanā, kas, domājams, vairoja skolēnu interesi un kopējo pozitīvo noskaņu.”

Senatore Iava Višķere ar Rīgas Franču liceja 9.klašu skolēniem tikās 2.maijā un pēc lekcijas atzina: “Manuprāt, Satversmes vēstnešu pasākums ir vērtējams ļoti pozitīvi. Ir ļoti svarīgi jau kopš bērnības bērniem skaidrot mūsu valsts pamatvērtības, cilvēktiesību būtību, tiesību un pienākumu sasaisti. Iespēja par to parunāt ar profesionāli no malas, ne tikai ar savu skolotāju sociālo zinību stundās, paplašina bērnu izpratni.”

Skolēni pēc lekcijām skolotājiem bija pauduši atzinīgus vārdus, vērtējot lekcijas kā ļoti noderīgas. Tā Ludzas pilsētas vidusskolas 9.klašu skolēni pēc senatores Diānas Makarovas lekcijas rakstīja: “Domāju par tiesībām uz dzīvību, brīvību un drošību; tiesības mijiedarbojas ar atbildību par savu rīcību.”

Divu mēnešu laikā skolēniem visā Latvijā bija iespēja uzklausīt savas jomas speciālistu sniegto informāciju, pajautāt sev interesējošus jautājumus un diskutēt. Skolēni bija patiesi gandarīti redzēt tiesnesi amata tērpā savā skolā, jo, uzlabojoties epidemioloģiskajai situācijai, Satversmes vēstneši ar skolēniem tikās klātienē. Tā Augstākās tiesas priekšsēdētājs Aigars Strupišs tikās ar Carnikavas pamatskolas skolēniem, Senāta Administratīvo lietu departamenta priekšsēdētāja Veronika Krūmiņa ar Cēsu 1.pamatskolas un Cēres pamatskolas skolēniem, Senāta Krimināllietu departamenta priekšsēdētāja Anita Poļakova devās uz Rēzeknes valsts poļu ģimnāziju, senatore Jautrīte Briede uz Krimuldas vidusskolu un Allažu pamatskolu, senatore Kristīne Zīle uz Rīgas Juglas vidusskolu un tiesnese Lauma Paegļkalna uz Jūrmalas Aspazijas vidusskolu un Pumpuru vidusskolu. Lekcijas lasīja un ar jauniešiem tikās arī Augstākās tiesas darbinieki – tā Tieslietu padomes sekretariāta vadītāja Alla Spale tikās ar Rīgas 22.vidusskolas skolēniem, Senāta Administratīvo lietu departamenta zinātniski analītiskais padomnieks Jānis Geks tikās ar Engures vidusskolas un Tumes pamatskolas skolēniem un tiesneša palīdze Anna Patrīcija Mālere devās uz Ķeguma komercnovirziena vidusskolu un Lēdmanes pamatskolu.

Izglītojošo kampaņa "Es, Tu un Satversme" īsteno Tieslietu ministrija sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju, lai stiprinātu jauniešu izpratni par demokrātiju un tās nozīmi mūsu ikdienā. Tā norisinās divos posmos – 2022. gada pavasarī no 28. februāra, kā arī rudens periodā no 12. septembra. Kampaņā kopumā iesaistījušies 114 Satversmes vēstneši – juristi, kuri dalībai pieteikušies pēc brīvprātības principa un ir gatavi sniegt savas zināšanas un pieredzi jauniešiem, lai nodrošinātu demokrātisku sabiedrību un tiesisku valsti arī nākotnē.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI