Labdien! Vēlējos uzzināt, kā jārīkojas situācijā, kad cilvēks ir apkrāpts? Īsumā notikums: Mans dzīvesbiedrs vēlējās pārdot savu fotokameru ar diviem objektīviem. Ievietoja par attiecīgajiem priekšmetiem sludinājumu zip.lv, uz kuru atbildēja kāds Anglijas iedzīvotājs. Viņš palūdza, lai preci izsūta un nosūta viņam izsekojamības kodu, pēc kura saņemšanas viņa banka pārskaitīs līdz galam naudu par šo preci. Tikai tad, kad prece jau bija Anglijas pasta vienībā, pircējs paziņoja, ka viņa banka, Colony Bank, neļauj pārskaitīt viņam mazāku summu par 1000 eur, un vēlējās pierunāt pārskaitīt viņam starpību un tad banka ļaušot samaksāt par preci 1000 eur. Protams, kad parādījās šāda prasība, bija skaidrs, ka tā ir krāpšana. Vienā no "bankas" vēstulēm šis krāpnieks pieļāva kļūdu, rakstot klienta e-pasta adresi, un es atradu vēl vienu upuri. Vēlējos uzzināt, vai šādā situācijā ir iespēja vērsties kādā iestādē, lai uzsāktu lietu pret šo personu, kas nu jau ir apkrāpusi vismaz divus cilvēkus, lai arī es ticu, ka viņi ir daudz, daudz vairāk.
Ja ir notikusi krāpniecība, tad jādodas uz jebkuru Valsts policijas iecirkni un jāraksta iesniegums, lai varētu ierosināt kriminālprocesu.
Valsts policijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vecākais speciālists Dairis Anučins norāda, ka iesniegumam vēlams pievienot arī visus iespējamos krāpniecības pierādījumus, tai skaitā e-pastu izdrukas.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!