E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 5123
Lasīšanai: 2 minūtes

Preces utilizēšana, ja klients nenāk pakaļ

Publicēts pirms 11 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
04. septembrī, 2014
Jurijs

Labdien. Jautājums par preču uzglabāšanas termiņu. Klients ir veicis pasūtījumu un ir veicis arī apmaksu par pasūtāmo preci. Pārdevējs (ražotājs) ir saražojis preci, bet klients neizņem preci. Cik ilgi jāuzglabā prece? Vai ražotājs ir tiesīgs to utilizēt, ja klients ir par to brīdināts? Jāņem vērā, ka saražotā prece ir unikāla (pēc konkrēta izmēra) un pārdot (izsolē) vai kādam citam par brīvu cenu nevarētu. Dotā produkta ilgstoša uzglabāšana pakļauj riskam to sabojāt.

A
atbild:
16. septembrī, 2014
Laura Studente
LV portālam
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs
Ilze Žunde, Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja
Vēršam uzmanību, ka sniegtā atbilde ir informatīva un nav saistoša tiesību piemērotājiem.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve Ilze Žunde norāda, ka normatīvie akti neparedz komersanta rīcību šādā situācijā. Teorētiski, lai izvairītos no šādiem gadījumiem, komersants patērētāja pienākumu saņemt preci noteiktā termiņā var iekļaut līgumā.

Jāatceras, ka saskaņā ar Civillikuma 1895.pantu „visas saistību tiesības, kuras nav noteikti izņemtas no noilguma ietekmes un kuru izlietošanai nav likumā noteikti īsāki termiņi, izbeidzas, ja tiesīgā persona tās neizlieto desmit gadu laikā”.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 49 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas