Labdien. Jautājums par preču uzglabāšanas termiņu. Klients ir veicis pasūtījumu un ir veicis arī apmaksu par pasūtāmo preci. Pārdevējs (ražotājs) ir saražojis preci, bet klients neizņem preci. Cik ilgi jāuzglabā prece? Vai ražotājs ir tiesīgs to utilizēt, ja klients ir par to brīdināts? Jāņem vērā, ka saražotā prece ir unikāla (pēc konkrēta izmēra) un pārdot (izsolē) vai kādam citam par brīvu cenu nevarētu. Dotā produkta ilgstoša uzglabāšana pakļauj riskam to sabojāt.
Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve Ilze Žunde norāda, ka normatīvie akti neparedz komersanta rīcību šādā situācijā. Teorētiski, lai izvairītos no šādiem gadījumiem, komersants patērētāja pienākumu saņemt preci noteiktā termiņā var iekļaut līgumā.
Jāatceras, ka saskaņā ar Civillikuma 1895.pantu „visas saistību tiesības, kuras nav noteikti izņemtas no noilguma ietekmes un kuru izlietošanai nav likumā noteikti īsāki termiņi, izbeidzas, ja tiesīgā persona tās neizlieto desmit gadu laikā”.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 250 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!