Labdien. Mūsu māja ir kooperatīvā (Dzīks). Dzīkā ir 2 mājas, kurām ir viena katlumāja. Abām mājām karstā ūdens padeve ir vienota. Pēc boilera nomaiņas mums laika posmā no 24:00-06:00 tika pārtraukta karstā ūdens padeve un karstā ūdens cirkulācijas truba (veļas žāvētājs vannas istabā) arī naktī ir auksta. Kad teicām pārvaldniekam par šo gadījumu, viņš teica, ka tā esot kļūda un viņš visu nokārtos. Taču nekas nemainījās, tad viņš teica, ka paziņos savam darbiniekam, kas ir kooperatīva biedrs (dzīvo 2mājā) un apseko katlumāju, lai novērš šo defektu. Zvanījām nākamajā dienā un teicām, ka nekas nav mainījies. Pagāja pāris dienas, bet nekas nemainījās, kad zvanījām vēlreiz, tad viņš atbildēja otras mājas valde locekle esot pateikusi, ka līdz šim nekad pa nakti nav bijis ūdens. Kad aprunājāmies ar citiem iedzīvotājiem, tad visi bija šokā. Visi teica, ka ūdens ir bijis vienmēr, taču pārvaldnieku tas neinteresējot, viņš teica, ka paši pirms viņa nolīgšanas (pie mums strādā 2 gadus) esam šo lēmumu pieņēmuši. Taču šāda lēmuma nav. Iepriekšējais pārvaldnieks visus dokumentus nodeva esošajam un dokumentos nav šī lēmuma, jo tāds nemaz neeksistē. Pārvaldnieks liek mums sasaukt sapulci, lai visi dzīvokļu īpašnieki nolemjam par to, ka ir vajadzīgs karstais ūdens, lai gan nekur nav lēmums, ka nav vajadzīgs. Tātad sanāk, ka otras mājas 2 iedzīvotāji ir patvaļīgi atslēguši karstā ūdens padevi pa nakti. Un apstaigājuši savas mājas iedzīvotājus, lai sakot citiem, ka nav bijis karstais ūdens pa nakti, un iestāstot ka tā mēs ieekonomēsim. Tad rodas jautājums - vai ūdens nav bijis vienmēr vai grib ieekonomēt? Paši iet pretrunās ar sevis teikto. Aprunājoties ar dažiem 2 mājas iedzīvotājiem, viņi teica, ka ūdens esot bijis. Mums 1 mājai karstais ūdens ir vajadzīgs, jo citi iedzīvotāji vēlu nāk no darba vai agri ceļās uz darbu, un karstā ūdens cirkulācijas truba ir vienīgais sildelements vannas istabā. Savukārt 2 mājas iedzīvotājiem nav vajadzīgs, jo viņiem vannasistabās ir radiatori. Piedevām mēs katru mēnesi maksājam konstantu summu par karstā ūdens cirkulāciju un siltuma zudumiem. Maksājam, bet pakalpojumu nesaņemam. Lūdzu palīdziet, kā mums panākt, ka pa nakti pieslēdz karsto ūdeni. Pārvaldnieks teica, ka nelikšot pieslēgt, jo viņš nelika atslēgt karsto ūdeni pa nakti. Esam bezspēcīgi.
Uz Jūsu jautājumu varu atbildēt tā: bezspēcīgi jūs neesat. Taču no malas neviens šo jautājumu nevarēs palīdzēt atrisināt. Vienkārši dzīvokļu īpašniekiem ir jāorganizējas un jākontaktējas ar DzĪKS vadību. Šajā gadījumā DzĪKS vadība ir tā, kas dod pārvaldniekam uzdevumu, kādā veidā jāapsaimnieko māja un kādi pakalpojumi jāsniedz iedzīvotājiem. Tātad – ja karstā ūdens padeve ir vajadzīga, tā ir jāatjauno.
Šajā gadījumā nav pareizs saziņas veids, ka uzklausāt no pārvaldnieka, ko it kā teikusi kāda valdes locekle. Jūsu mājas iedzīvotājiem ir jārīko tikšanās ar valdi, jānoskaidro tās viedoklis. Ja DzĪKS valde uzskata, ka siltā ūdens padeve naktī nav vajadzīga, tad jārīko abu māju dzīvokļu īpašnieku sapulce, jānobalso par to, ka šis pakalpojums ir vajadzīgs un DzĪKS valdei tas ir jāizpilda.
Jo Dzīvokļa īpašuma likuma 16.pantā ir skaidri noteiktas dzīvokļu īpašnieku kopības (visu dzīvokļu īpašnieku kā mājas īpašnieku) tiesības, tostarp „atsevišķu vai visu dzīvojamās mājas pārvaldīšanas darbību uzdošana pārvaldniekam”. Dzīvokļu īpašnieku kopība ir tiesīga lemt arī par pilnvarojuma došanu vai atsaukšanu – tātad nolemt atteikties no esošā pārvaldnieka pakalpojumiem, ja to kvalitāte neapmierina dzīvokļu īpašniekus.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!