E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 30777
Lasīšanai: 3 minūtes
5
5

Preces garantijas laiks

Publicēts pirms gada. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
20. oktobrī, 2023
Inta Brokāne

Nopirku internetā mobilo telefonu no firmas XX. Faktūrrēķins tika izrakstīts 26.09.2023., un šis rēķins, kā norāda klientu serviss, ir arī garantijas talons. Kad kurjers telefonu piegādāja, es konstatēju, ka tas nedarbojas. Es to aizsūtīju atpakaļ, un tam tika nomainīta plate. 21.10.2023. man to piegādās kurjers. Es uzskatu, ka XX pēc veiktā remonta ir jāizraksta jauns garantijas dokuments, jo es telefonu neesmu lietojusi, tāpēc ka tam bija defekts. Reāli es to varēšu lietot tikai rīt. XX klientu serviss atbildēja, ka garantija ir faktūrrēķins un viss. Šajā gadījumā es zaudēju garantiju apmēram 25 dienas. Vai XX ir jāizraksta jauna garantija?

A
atbild:
25. oktobrī, 2023

Ja prece pirkta interneta veikalā, tad pārdevējs konkrētajā gadījumā būs Lietuvas komersants. Ja patērētājs vēlēsies risināt ar firmu XX kādu jautājumu, palīdzību varēs sniegt Eiropas patērētāju informēšanas centrs Latvijā.

Iegādājoties preces internetā (distances līgums), patērētājam ir 14 dienu atteikuma tiesības no preces. Proti, patērētājs ir tiesīgs atgriezt preci un saņemt atpakaļ naudu, nenorādot iemeslus (Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 12. pants).

Ja patērētājs ir izvirzījis pārdevējam prasību veikt preces apmaiņu vai atmaksāt naudu, jo prece ir neatbilstoša līguma noteikumiem, situācija risināma Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 28. panta ietvaros.

Patērētāju tiesību aizsardzības likums neparedz prasības termiņa pagarinājumu gadījumā, kad tiek veikta preces apmaiņa pret jaunu preci vai precei tiek veikts remonts. Pēc preces apmaiņas vai remonta precei turpinās Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 27. pantā noteiktais divu gadu pretenziju izvirzīšanas termiņš, skaitot no preces pirkuma dienas.

Patērētāju tiesību aizsardzības likums neparedz obligātu garantijas talona vai cita dokumenta izsniegšanu pirkuma gadījumā. Par pirkumu jābūt izsniegtam maksājumu apliecinošam dokumentam – EKA čekam, VID reģistrētai stingrās uzskaites kvītij, bankas maksājuma uzdevumam u. tml.

Komercgarantija ir pārdevēja/ražotāja papildu uzņemtās saistības, kuras tiek piedāvātas brīvprātīgi un atbilstoši komercgarantijā atrunātajiem noteikumiem (Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 16. pants). Līdz ar to, ja pārdevējs neizsniedz garantijas dokumentu, tas neietekmē patērētāja ar likumu noteiktās tiesības vērsties pie preces pārdevēja (Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 27. pants).

Labs saturs
5
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 114 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas