Vai, iegādājoties preci attālināti, 14 dienu atteikuma tiesības darbosies arī tad, ja preces iepakojums tika atvērts? Piemēram, telefona kastīte?
Patērētāja atteikuma tiesības regulē Patērētāju tiesību aizsardzības likuma (PTAL) 12. pants un Ministru kabineta noteikumi Nr. 255 “Noteikumi par distances līgumu”. Noteikumu 22. punkts nosaka gadījumus, kad patērētājs nevar izmantot atteikuma tiesības no distancē iegādātas preces. Iepakojuma atvēršana nav viens no noteikumu 22. punktā noteiktajiem gadījumiem, izņemot, ja ir atvērts tādas preces iepakojums, kuru veselības un higiēnas apsvērumu dēļ nevar atdot atpakaļ. Turklāt šāds noteikums būs spēkā tikai tad, ja pārdevējs patērētājam būs nodrošinājis informāciju par to, ka atteikuma tiesības nevarēs izmantot, pirms patērētājs izvēlas veikt pirkumu. Mobilais telefons noteikti neietilpst šādu preču kategorijā.
Atbilstoši atteikuma tiesību jēgai patērētājs drīkst ar preci iepazīties tiktāl, ciktāl tas ir iespējams veikalā. Līdz ar to patērētājam ir tiesības izpakot preci, lai to apskatītu, tomēr nevajadzētu preci lietot. Piemēram, apavus patērētājs ir tiesīgs pielaikot, bet ne doties ar tiem ārā, sadzīves tehniku nevajadzētu izmantot u. tml.
Jāvērš uzmanība uz PTAL 12. panta vienpadsmito daļu, kas noteic, ka patērētājs atteikuma tiesību periodā ir atbildīgs par preces vērtības samazināšanos, ja prece izmantota citā nolūkā, nevis preces rakstura, īpašību un darbības noskaidrošanai.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!