E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 23741
Lasīšanai: 4 minūtes

Par patērētāju tiesībām

J
jautā:
15. jūlijā, 2021
Elīza

Labdien. Vēlos pajautāt par patērētāju tiesībām. Es iegādājos kurpes 09.07.2021., pēc pirkuma sāku nēsāt apavus, un līdz šai dienai man ir uzpampušas potītes. Vai es varu apmainīt preci pret citu, ja tiešā veidā tas apdraud manu veselību?

A
atbild:
27. jūlijā, 2021

Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 3. panta 4. punktu patērētāja tiesības ir pārkāptas, ja patērētājam pārdota nedroša vai līguma noteikumiem neatbilstoša prece vai sniegts nedrošs vai līguma noteikumiem neatbilstošs pakalpojums.

Savukārt preču garantija ir ražotāja vai pārdevēja bezmaksas apsolījums atmaksāt patērētājam par preci vai lietu samaksāto naudas summu, apmainīt preci vai lietu pret atbilstošu preci vai lietu, bez atlīdzības novērst preces vai lietas neatbilstību vai veikt citas darbības, ja prece vai lieta neatbilst garantijā vai reklāmā sniegtajam raksturojumam (likuma 16. panta 1. daļa).

Likuma 14. panta 1. daļa noteic, ka prece uzskatāma par atbilstošu līguma noteikumiem, ja:

1) tai piemīt īpašības un izpildījums, kāds parasti piemīt tāda paša veida precēm un kādu patērētājs var pamatoti gaidīt, ņemot vērā preces raksturu un jebkurus, īpaši reklāmā vai preces marķējumā sniegtus publiskus paziņojumus par noteiktām preces īpašībām;

2) tā ir derīga mērķiem, kādiem preces ar šādu nosaukumu un aprakstu parasti tiek izmantotas;

3) tā ir derīga mērķiem, kuriem patērētājs izvēlējies preci un kurus tas norādījis pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam, slēdzot līgumu, izņemot gadījumus, kad pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs pārdošanas laikā nevarēja saprast šādus īpašus mērķus un patērētājam nebija pamatota iemesla paļauties uz pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja kompetenci un spriedumu;

4) tā atbilst pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja sniegtajam preces aprakstam un īpašībām, kuras līguma slēgšanas vai piedāvājuma izteikšanas laikā pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs norādījis, izmantojot preču paraugus vai modeļus.

Ņemot vērā jautājumā aprakstīto, iegādātā prece atbilst tās lietošanas mērķim, izpildījumam un aprakstam, tā ir derīga mērķim, kuram tā iegādāta, un tā atbilst preces īpašībām, kuras pārdevējs, slēdzot līgumu, ir sākotnēji definējis.

No jautājuma secināms, ka prece neatbilst pircēja subjektīvām īpašībām, kas neietilpst nedz garantijas saistībās, nedz arī pārdevēja kompetencē. No minētā secināms, ka pārdevējs nav maldinājis pircēju un patērētāja tiesības šādā situācijā nav pārkāptas. Veicot preces uzlaikošanu, jums bija iespēja izvērtēt preces atbilstību jūsu personīgajām vajadzībām. Ņemot vērā minēto, nesaskatām šajā situācijā patērētāju tiesību pārkāpumu.

Gadījumā, ja tomēr uzskatāt, ka jūsu tiesības ir pārkāptas, jums ir jāvēršas ar atbilstošu prasību pie pārdevēja. Ja jūsu prasījums par preču apmaiņu vai naudas atgriešanu tiks noraidīts, jums ir tiesības vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 52 jautājumus. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Lūdzam e-konsultācijās neiesniegt jautājumus par situācijām, kas saistītas ar Covid-19.
Informācija, kur vērsties, ir apkopota vietnē covid19.gov.lv.
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
SAPRATU