E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 16242
Lasīšanai: 3 minūtes

Patērētājam ir tiesības prasīt novērst preces defektu

J
jautā:
05. februārī, 2019
Rod

Labdien! Nopirku telefonu, samaksāju skaidrā naudā. Atnākot mājās, atvēru iepakojumu, izņēmu telefonu un sāku ar to darboties, līdz konstatēju, ka ir brāķis kamerā. Labi, nesu tajā pašā dienā uz garantijas remontu, kur to uzreiz pieņēma, apstiprinot kā brāķi, jāgaida nedēļa. Jautājums: vai man ir tiesības pēc garantijas remonta vērsties veikalā, kur pirku, pēc apmaiņas pret citu šī paša modeļa telefonu? Zinu par 14 dienu likumu, bet vai tas attiecas arī uz situāciju pēc garantijas remonta? Vienkārši mani šī veikala konsultants nosūtīja veikt garantijas remontu.

A
atbild:
06. februārī, 2019
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs
Evija Lene, Patērētāju komunikācijas un informēšanas daļas vecākā konsultante

Lai pārliecinātos par preces stāvokli, aicinām patērētājus uz vietas veikalā pārbaudīt, vai iekārtai nav vizuālu defektu un darbojas visas svarīgākās funkcijas.

Ja patērētājs ir iegādājies preci, bet tā pārstāj darboties vai ir atklāts kāds defekts, patērētājam vispirms ir tiesības prasīt komersantam novērst preces defektu jeb neatbilstību līguma noteikumiem vai preces maiņu, izņemot gadījumu, kad tas nav iespējams vai rada pārdevējam izmaksas, kas nav samērīgas. Savukārt, ja pārdevējam nav iespējas novērst preces defektu, nodrošināt iztrūkstošo detaļu, salabot preci vai samainīt preci, tad patērētājs var prasīt arī cenas samazinājumu vai naudas atmaksu.

Tomēr atgādinām, ka, samazinot cenu vai patērētājam atlīdzinot par preci samaksāto summu, var tikt ņemts vērā preces nolietojums vai labums, ko patērētājs guvis, lietojot preci, par ko līgumslēdzējas puses ir vienojušās. Ja abām pusēm neizdodas vienoties, patērētājs var iesniegt sūdzību Patērētāju tiesību aizsardzības centram, iesniegumam klāt pievienojot visus pieejamos dokumentus – darījumu apliecinošu dokumentu (čeku), sūdzības iesniegumu pārdevējam, atbildi no pārdevēja un eksperta slēdzienu. Atgādinām, ka čeku var iesniegt divu gadu laikā no preces iegādes brīža.

Savukārt 14 dienu atteikuma tiesības darbojas, iegādājoties preci distances tirdzniecībā, piemēram, interneta veikalā.

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU