E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 11549
Lasīšanai: 3 minūtes

Patērētāja tiesības ir fiziskai personai

J
jautā:
08. martā, 2017
Signe

Labdien! Iegādājos interneta veikalā telefonu, bet tas izrādījās brāķis. Atdevu pārdevējam uz garantijas remontu (kā juridiska persona nevarēju izmantot 14 dienu atgriešanas tiesības). Tagad 30 dienas pagājušas – nav ne naudas, ne telefona, ne ekspertīzes slēdziena. Pārdevējs saka, ka esmu juridiska persona un Patērētāju tiesību aizsardzības likums uz mani neattiecas (tikai uz fiziskām personām). Vai tiešām juridiskām personām nav pilnīgi nekādas tiesiskas aizsardzības pret situācijām, kad pārdevējs pārdevis brāķi? Pārdevējs apgalvo, ka var piedāvāt tikai ražotāja garantiju un remontu. Vai tiešām tā drīkst – turēt garantijas remontā preci vairāk nekā mēnesi? Jūtos apkrāpta – nav ne naudas, ne preces. Kādas ir manas tiesības šajā situācijā?

A
atbild:
20. aprīlī, 2017
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs
Dace Dreijere, Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante

Iepazīstoties ar Jūsu sniegto informāciju par garantijas remontu un tā termiņiem juridiskai personai pārdotai precei, informēju, ka Patērētāju tiesību aizsardzības likuma (turpmāk – Likums) izpratnē „patērētājs ir fiziska persona, kas izsaka vēlēšanos iegādāties, iegādājas vai varētu iegādāties vai izmantot preci vai pakalpojumu nolūkam, kurš nav saistīts ar tās saimniecisko vai profesionālo darbību”, un patērētājs ir tiesīgs pieteikt prasību par preces neatbilstību līguma noteikumiem komersantam 2 gadu laikā no preces iegādes dienas neatkarīgi no tā, vai pārdevējs ir izsniedzis garantijas dokumentu. Pārdevēja pienākums ir izskatīt iesniegumu 15 darbdienu laikā un samērīgā termiņā (apm. 30 dienas) novērst preces neatbilstību līguma noteikumiem. Šādas tiesības patērētājam paredz Likums. Tomēr patērētājs var vērsties arī garantijas servisā atbilstoši garantijas dokumentā minētajam.

Savukārt juridiskai personai pārdevējs ir tiesīgs dot garantiju, t.i., noteikt kādus papildnosacījumus vai pat maksu, lai noteiktā termiņā veiktu preces apkopi vai garantijas remontu (nepieciešamības gadījumā). Attiecīgi garantijas devējam ir saistoši garantijas dokumentā noteiktie nosacījumi un termiņi. Normatīvie akti to neregulē. Strīdi starp divām juridiskām personām risināmi, civiltiesiski vienojoties vai vēršoties tiesā, ja neizdodas vienoties par risinājumu.

Labs saturs
3
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 23 jautājumus. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU