Kādi ir svarīgākie Ministru kabineta preses sekretāra darba pienākumi?
Ministru kabineta preses sekretāra galvenie pienākumi ir komunikācijas stratēģijas izstrāde saistībā ar valdības un valsts pārvaldes darbu un tā realizācija. Tāpat tā ir ministriju komunikācijas koordinēšana par valdības darba kārtības jautājumiem, valdības līmeņa komunikācijas kampaņu organizēšana par Latvijas un starptautiskajai sabiedrībai aktuāliem valdības lēmumiem un jautājumiem, žurnālistu darba organizēšana Ministru kabineta un Ministru prezidenta pasākumos, kā arī līdzdalība Ministru kabineta un Ministru prezidenta pasākumu organizēšanā.
Kā jūs raksturotu savu darba ikdienu?
Diena nav garlaicīga. Manuprāt, komunikācija ir tā nozare, kas nav prognozējama, bet tieši tas arī neļauj ieslīgt rutīnā.
Piemēram, katru otrdienu valdības mājā notiek Ministru kabineta sēdes. Savukārt katras nedēļas trešdienā sākas nākamās valdības sēdes plānošana, un gatavošanās tai notiek līdz pat sēdes dienai. Darba procesā ir jāstrādā gan pie daudz un dažādiem tehniskiem jautājumiem, gan pie plānotas un koordinētas komunikācijas par valdībā izskatāmajiem jautājumiem. Taču vienmēr pastāv iespēja, ka Ministru kabineta sēdes dienā iepriekš plānotais jāpielāgo vai jāmaina atbilstoši situācijai un pieņemtajiem lēmumiem. Jārēķinās, ka apstākļi un situācijas mainās, jāmāk noteikt prioritātes un pārplānot iepriekš plānoto, ja nepieciešams.
Pirms sākāt darbu MK, strādājāt Latvijas Universitātes (LU) Komunikācijas un inovāciju departamentā, arī pildot preses sekretāra funkcijas. Ar ko darbs MK atšķiras no darba LU?
Noteikti ar vidi, darba organizāciju un komunikācijas lomu. Ministru kabinetā darba dinamika ir ātrāka un komunikācija ir viena no prioritātēm. Komunikācijas lauks ir plašāks, jāspēj orientēties vairākās jomās un domāt vairākos virzienos vienlaikus, jo Ministru kabinetā tiek skatīti dažādu nozaru jautājumi.
Pirms vairākiem gadiem, vēl pirms karjeras veidošanas LU, strādājāt Valsts kancelejā. Kāpēc toreiz aizgājāt?
Tā bija mana pirmā darbavieta, pirmā pieredze, nostrādāju Valsts kancelejā četrus gadus, un bija vēlme izzināt ko jaunu, plašākam profesionālajam skatam. Gribēju zināt, kā ir citur strādāt komunikācijas nozarē.
Par preses sekretāri MK kļuvāt pērn 10. jūlijā. No tā brīža līdz šodienai – kas ir bijis visgrūtākais, pildot amata pienākumus?
Situācijas ir dažādas. Kā jebkurā darbā, rodas arī problēmsituācijas, neparedzēti jautājumi, uz kuriem jārod atbildes. Bet tā uzreiz pateikt, kas ir visgrūtākais, nevaru. Galvenais ir neapjukt un spēt rīkoties stresa situācijās. Protams, konstruktīva sadarbība un kolēģu atbalsts ir neatsverams, taču pilnīgi noteikti varu teikt, ka darbs ir izaicinošs.
Noteikti atceraties, kādi bija uzdevumi pretendentam uz preses sekretāra vietu MK. Interneta medijos rakstīja, ka pretendentiem bija jāizstrādā MK sēdē izskatāmo jautājumu komunikācijas plāns, jāpiedalās situācijas simulācijā un jāatbild uz konkursa komisijas pārstāvju jautājumiem. Pastāstiet par šiem uzdevumiem sīkāk.
Komunikācijas plāna izstrāde ir viens no MK preses sekretāra iknedēļas darbiem. Sadarbībā ar ministrijām mums ir jāsaprot, kas būs tie būtiskie jautājumi, kurus izskatīs Ministru kabineta sēdē un kam pievēršama lielāka uzmanība, un ar kādiem komunikācijas instrumentiem un caur kādiem kanāliem savu vēstījumu varam veiksmīgāk nodot.
Vēstījumam ir jābūt skaidram un saprotamam. Plāns atspoguļo ministriju iknedēļas plānus komunikācijai nozares aktuālajos jautājumos, sadarbību starp ministrijām, komunicējot par jautājumu, kas ietekmē vairākas nozares, kā arī visām iesaistītajām pusēm ļauj sekot līdzi arī citām aktuālām nedēļas tēmām. Komunikācijas plāna mērķis – komunikācijas par sabiedrībai būtiskiem jautājumiem plānošana un koordinēšana.
Esam par modernu komunikāciju. Mēs skaidrojam lēmumus, rakstot ne tikai preses relīzes, bet arī ierakstot audio, veidojot video, GIF, vizualizācijas, infografikas. Tāpat aktīvi izmantojam sociālos tīklus – "Twitter", "Facebook", "Instagram", "Flickr", "Youtube" un "LinkedIn". Mūsu mērķis ir nodot vēstījumu, lai tas būtu vienkāršs, skaidrs, ērti un ātri uztverams, kā arī saprotams.
Bet, atgriežoties pie konkursā dotajiem uzdevumiem, tad situācijas simulācija bija, manuprāt, visgrūtākā. Uz vietas bija jāpiedāvā plāns – reāls risinājums krīzes komunikācijai.
Kādas ir jūsu karjeras ambīcijas?
Noteikti neapstāties pie sasniegtā, bet profesionāli augt un attīstīties. Nekad neesmu baidījusies no jauniem izaicinājumiem.
Par ko vēlējāties kļūt bērnībā, par ko sapņojāt?
Bērnudārza izlaiduma kartītē rakstīju, ka vēlos kļūt par skolotāju. Labi, ka neesmu.
Manuprāt, katrs pats veidojam dzīvi un izdarām izvēles. Bet varu teikt lielu paldies tiem cilvēkiem, kuri bijuši blakus manas dzīves svarīgos brīžos un notikumos – palīdzējuši, atbalstījuši un motivējuši, likuši noticēt savām spējām un mudinājuši nenobīties. Piemēram, profesionālajā jomā man tiešām ir paveicies ar maniem vadītājiem – esmu profesionāli augusi, bet, pats galvenais, turpinu no viņiem iedvesmoties un pilnveidoties.
Kādas ir jūsu ārpusdarba aktivitātes, hobiji?
Esmu par aktīvu dzīvesveidu, enerģiju smeļos sportojot. Nākamajā sezonā ir doma kļūt par vienu no MTB maratona dalībniekiem.
Ļoti patīk arī teātris.
Kāds ir jūsu dzīves moto?
Dzīves moto laikam nebūs tas, kas liek pie kaut kā pieturēties vai uz kaut ko virzīties. Vados pēc dzīves situācijām, notikumiem un savām sajūtām.