Atzīstot mārketinga sociālās atbildības koncepcijas izmantošanu praksē, rodas neizpratne par vairākiem kritiskiem morāles jautājumiem. It īpaši par to, kā var nodalīt, kas tieši tiek darīts sabiedrības interesēs, un kā var precizēt racionāli instrumentālā procesa morāles trūkumu. Tomēr, atkāpjoties no mārketinga filozofijas stīvā ietvara, kā galvenā būtu jāuzsver sabiedrības pašreizējo un ilgtermiņa interešu vērā ņemšana.
Mārketinga sociālās atbildības koncepts bieži vien tiek jaukts ar sociālā mārketinga termina lietojumu, kura pamatā ir orientēšanās uz noteiktu sabiedrības slāņu dažādu sociālo ideju uztveri, liekot runāt cilvēkiem par asociācijām. Kā piemēru var aplūkot CSDD veiktās sociālās kampaņas, kuras informē par braukšanas drošības aspektiem vienkāršā, bet pietiekami spilgtā valodā, vai arī Valsts policijas sociālo kampaņu jauniešiem ar devīzi "Tu lieto narkotikas, narkotikas lieto tevi". Noteikti ir jāizceļ arī Eiropas Savienības vadlīniju klātbūtne šādu kampaņu īstenošanas attīstībā Latvijā.
Tomēr mārketings šā raksta kontekstā pamatā ir saistīts ar ilgtspējīgas attīstības principiem, liekot uzsvaru uz tādu mārketinga stratēģiju, kuras pamatideja ir patērētāju un sabiedrības labklājības uzlabošana vai saglabāšana. Mūsdienās korporatīvā sociālā atbildība (CSR: corporate social responsibility – angl.) tiek plaši apspriesta, atsevišķos gadījumos izkristalizējot sociālās filantropijas iezīmes, atsevišķos – balstīšanos uz noteiktām vērtībām. Līdz ar to līderpozīcijās izvirzās uzņēmumi, kuru darbība un ražošanas procesi cieši ir saistīti ar ekoloģiju, kas ir mūsdienu aktuālāko jautājumu jājamzirdziņš gan sociāli atbildīgā, gan sociālā mārketinga jomās. Sociālo atbildību priekšzīmīgi ilustrē AS "Latvijas valsts meži" realizētie projekti, kur ir gan ilgtermiņa klātbūtne, gan labklājības uzlabošana. Šeit īpaši var izcelt kampaņas "Nemēslo mežā! Par cūku pārvērtīsies!" rezultativitāti tiesiskā regulējuma izmaiņu veidā, kad 2008. gadā tika veikti grozījumi likumā «Par dabas resursu nodokli» un ieviests papildnodoklis plastmasas maisiņiem.
"Uzņēmuma sociālā atbildība nozīmē savas ietekmes uz sabiedrību apzināšanos, izpaužoties mārketinga aktivitāšu plānošanā."
Uzņēmuma sociālā atbildība nozīmē savas ietekmes uz sabiedrību apzināšanos, izpaužoties mārketinga aktivitāšu plānošanā. Sociālajai atbildībai īpaši ir jāiezīmējas ekonomikas, jurisprudences un ētikas jomā. Savukārt biznesa ētika plašākā nozīmē ir stāsts par pareizu vai labu rīcību konkrēta cilvēka situācijā un tā vairāk attiecas uz atsevišķiem tirgzinības vadītājiem, ievērojot to, ka sociālā atbildība attiecas uz visu mārketinga darbības lauku vai uzņēmuma interesēm. Biznesa ētika un sociālā atbildība kopā veido mārketinga sociālās atbildības konceptu, kas no jauna definē tās robežas, kuru ietvaros mārketinga vadītājs rentabli apmierina klienta vēlmes un vajadzības, vienlaikus realizējot korporatīvos mērķus.
TNS Latvia informatīvais materiāls "Korporatīvā sociālā atbildība kā mārketinga instruments" ļoti precīzi iepazīstina ar mārketinga komunikācijas kanāliem, kurus uzņēmums var izmantot savas sociālās atbildības pozicionēšanai. Tā ir reklāma, sabiedriskās attiecības, realizācijas veicināšana, personīgā pārdošana, sponsorēšana un tiešais mārketings. Turklāt šajā materiālā ir arī trāpīgi minēts, ka korporatīvā sociālā atbildība attiecas tikpat daudz uz to, ko uzņēmums dara, kā arī uz to, ko nedara. Līdz ar to par sociālo atbildību un atbilstošu mārketinga stratēģiju vajadzētu domāt ne tikai ekonomiskās aktivitātes atslābuma laikā, bet arī darbības normālstāvoklī, saprotot, kāda ir uzņēmuma galvenā kvalitāte un kā to integrēt sabiedrības labklājības veicināšanā.