E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 36778
Lasīšanai: 3 minūtes
TĒMA: Ekonomika

Patērētāja prasījums par līguma noteikumiem neatbilstošu preci

J
jautā:
10. jūlijā, 2025
Mārtiņš

Patērētājs vēlas iegādāties lietu, bet nepietiek finanses. Komersants pārdevējs ir noslēdzis sadarbības līgumu ar komersantu aizdevēju. Kredīts tiek sarunāts. Patērētāja aizdevums tiek ieskaitīts pārdevēja kontā. Lieta neatbilst reklāmas aprakstam un pārdevēja apsolītajam. Vai patērētājs var izmantot PTAL 12/1. p. (5) nosacījumu, lai atteiktos no aizdevuma un viņa gribai neatbilstošas lietas? Ja nevar, tad kāds likuma pants varētu šādos gadījumos tikt izmantots?  

A
atbild:
Šodien
Olga Lauva
juriste
Vēršam uzmanību, ka sniegtā atbilde ir informatīva un nav saistoša tiesību piemērotājiem.

Jautājumā precīzi nav norādīta Patērētāju tiesību aizsardzības likuma panta atsauce, taču, izvērtējot jautājuma saturu kopumā, jāsecina: ja patērētājs izmanto atteikuma tiesības un atsakās no kreditēšanas līguma, tad vienlaikus tiek izbeigts arī līgums par papildu pakalpojumu, ja šo papildu pakalpojumu, kas bija tieši saistīts ar kreditēšanas līgumu, ir sniedzis pats kredīta devējs vai kredīta devējam šo pakalpojumu sniedza trešā persona savā starpā noslēgtā līguma ietvaros. Normas mērķis ir nepieļaut, ka saistīto pakalpojumu izmantošana kavē patērētāju izmantot atteikuma tiesības no kreditēšanas līguma.  

Tātad šajā gadījumā galvenais līgums ir kreditēšanas līgums, kas saistīts ar citu pakalpojuma līgumu. Proti, nevar noslēgt tikai kreditēšanas līgumu, nenoslēdzot arī otru līgumu par papildu pakalpojumu (skatīt LV portāla e- konsultāciju “Kas ir papildu pakalpojums Patērētāju tiesību aizsardzības likuma izpratnē”).  

Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 27. panta pirmo daļu patērētājs ir tiesīgs pieteikt prasījumu pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam par preces, pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem divu gadu laikā no preces piegādes vai saņemšanas dienas. Patērētājs iesniedz prasījuma pieteikumu pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam vismaz divu mēnešu laikā no dienas, kad atklājis preces vai pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem. Par preces piegādes dienu uzskatāma diena, kad pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs nodevis un patērētājs pieņēmis attiecīgo preci.  

Par to, ko patērētājs var prasīt, ja iegādāta neatbilstoša prece, plašāku informāciju var lasīt Patērētāju tiesību aizsardzības centra tīmekļvietnē: Ko darīt, ja neatbilstoša prece ir iegādāta no 15.03.2022. 

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 201 jautājumu. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas