Patērētājs vēlas iegādāties lietu, bet nepietiek finanses. Komersants – pārdevējs – ir noslēdzis sadarbības līgumu ar komersantu – aizdevēju. Kredīts tiek sarunāts. Patērētāja aizdevums tiek ieskaitīts pārdevēja kontā. Lieta neatbilst reklāmas aprakstam un pārdevēja apsolītajam. Vai patērētājs var izmantot PTAL 12/1. p. (5) nosacījumu, lai atteiktos no aizdevuma un viņa gribai neatbilstošas lietas? Ja nevar, tad kāds likuma pants varētu šādos gadījumos tikt izmantots?
Jautājumā precīzi nav norādīta Patērētāju tiesību aizsardzības likuma panta atsauce, taču, izvērtējot jautājuma saturu kopumā, jāsecina: ja patērētājs izmanto atteikuma tiesības un atsakās no kreditēšanas līguma, tad vienlaikus tiek izbeigts arī līgums par papildu pakalpojumu, ja šo papildu pakalpojumu, kas bija tieši saistīts ar kreditēšanas līgumu, ir sniedzis pats kredīta devējs vai kredīta devējam šo pakalpojumu sniedza trešā persona savā starpā noslēgtā līguma ietvaros. Normas mērķis ir nepieļaut, ka saistīto pakalpojumu izmantošana kavē patērētāju izmantot atteikuma tiesības no kreditēšanas līguma.
Tātad šajā gadījumā galvenais līgums ir kreditēšanas līgums, kas saistīts ar citu pakalpojuma līgumu. Proti, nevar noslēgt tikai kreditēšanas līgumu, nenoslēdzot arī otru līgumu par papildu pakalpojumu (skatīt LV portāla e- konsultāciju “Kas ir papildu pakalpojums Patērētāju tiesību aizsardzības likuma izpratnē”).
Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 27. panta pirmo daļu patērētājs ir tiesīgs pieteikt prasījumu pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam par preces, pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem divu gadu laikā no preces piegādes vai saņemšanas dienas. Patērētājs iesniedz prasījuma pieteikumu pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam vismaz divu mēnešu laikā no dienas, kad atklājis preces vai pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem. Par preces piegādes dienu uzskatāma diena, kad pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs nodevis un patērētājs pieņēmis attiecīgo preci.
Par to, ko patērētājs var prasīt, ja iegādāta neatbilstoša prece, plašāku informāciju var lasīt Patērētāju tiesību aizsardzības centra tīmekļvietnē: Ko darīt, ja neatbilstoša prece ir iegādāta no 15.03.2022.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 250 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!