Sveiki! Lūdzu palīdzēt ar detalizētāku atbildi. Mūsu mājā, ko apsaimnieko Rīgas namu pārvaldnieks, mūsu stāvvadam (iepriekš bijis arī visai kāpņutelpai kopumā) nu jau trešo vai ceturto reizi bez brīdinājuma, bez skaidrojumiem un bez atbildēm dzīvoklī nav pieejams aukstais ūdens. Ir pieejams tikai karstais ūdens.
Mazāks bērns, visticamāk, var applaucēt ādu, jo pat pieaugušam cilvēkam zem šī ūdens ilgi roku noturēt nav iespējams. Nerunājot par tualetes podu u. c. lietām, ko nav iespējams izdarīt ar karsto ūdeni. Kad zvanījām RNP, sākotnēji mums teica, ka tā ir mūsu dzīvokļa sieta vaina. Kad tā nav, saka, ka jāzvana apkures dienestam un, visbeidzot, ka ir tik vēls, ka vairs neviens nevar atbraukt. Ir bijis, ka šāds stāvoklis ir četras dienas. Bez atbildēm vai citiem komentāriem, kas tam ir par cēloni. Vai ir pieņemami, ka dzīvoklī ir tikai karstais ūdens? Cik ilgi tā var būt norma?
Normatīvie akti neregulē laika periodu, kādā lietotājiem var nebūt pieejams konkrēts ar dzīvojamās mājas uzturēšanu saistīts pakalpojums.
Jūsu jautājumā norādītā situācija liecina par avārijas stāvokli ūdens apgādes sistēmā, par ko ir jāziņo attiecīgās dzīvojamās mājas apsaimniekošanas pakalpojumu sniedzējam.
Katram dzīvojamo namu apsaimniekošanas uzņēmumam ir noteikta individuāla kārtība, kā klienti piesaka ar mājokļa apsaimniekošanu un pakalpojumu nodrošināšanu saistītās problēmas, avārijas situācijas u. c. jautājumus. Saskaroties ar problēmām vai avārijas situācijām, iedzīvotājiem jārīkojas atbilstoši apsaimniekotāja paredzētajai kārtībai.
Vienlaikus norādāms – katrai dzīvojamai mājai atbilstoši Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likumam, kas nosaka dzīvojamo māju pārvaldīšanas principus, dzīvojamo māju pārvaldīšanas procesā iesaistīto personu savstarpējās attiecības, tiesības, pienākumus un atbildību, kā arī valsts un pašvaldību kompetenci šajā jomā, ir piesaistīts pārvaldnieks, proti, fiziskā vai juridiskā persona, kas uz pārvaldīšanas līguma pamata veic dzīvojamās mājas īpašnieka uzdotās pārvaldīšanas darbības.
Ja problēma ir koplietošanas inženiertehniskajās komunikācijās (ūdensapgādes tīklā) un ilgstoši nav nodrošināta ūdens padeve tīklā, jums jāvēršas ar oficiālu rakstveida pretenziju pie mājas pārvaldnieka saistībā ar to, ka atbilstoši Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likuma 6. panta otrās daļas b) apakšpunktam netiek nodrošinātas dzīvojamās mājas pārvaldīšanas obligāti veicamās darbības, tas ir, dzīvojamās mājas uzturēšana: siltumenerģijas, dabasgāzes piegāde, ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumu nodrošināšana, sadzīves atkritumu izvešana.
Turpretī, ja problēma ir atsevišķajā īpašumā esošo komunikāciju bojājumi, tad dzīvokļa īpašniekam tie jānovērš saviem spēkiem, piesaistot kompetentus speciālistus, un par saviem līdzekļiem.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!