E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 32959
Lasīšanai: 2 minūtes

Ja iegādāta nekvalitatīva tirdzniecības telts

J
jautā:
13. jūnijā, 2024
Artūrs

Labdien! Iegādājos internetveikalā, kas bāzēts Lietuvā un kam ir pārstāvniecība Latvijā, tirdzniecības telti. Mājaslapā norādīts, ka prece ir izturīga, ilgmūžīga un ar divu gadu garantiju no uzņēmuma. Iegādātās telts rāmis pēc divām lietošanas reizēm vairākās vietās saplīsa vai ielocījās. Telts tika lietota bezvēja apstākļos un starp lietošanas reizēm bija divas nedēļas. Uzņēmums atsakās atmaksāt naudu vai samainīt preci un kā risinājumu piedāvā nopirkt rezerves detaļas, kas par samaksu jānomaina, turklāt ir arī piegādes izmaksas. Vai šādā situācijā man pienākas pilnīga naudas atmaksa? Kāds būtu saprātīgākais risinājums? 

A
atbild:
14. jūnijā, 2024

No uzdotā jautājuma nav saprotams, kas un kādam mērķim iegādājies tirdzniecības telti. Tirdzniecības telts pēc būtības ir paredzēta komercdarbības veikšanai. Līdz ar to, ja telti iegādājusies juridiskā persona vai fiziskā persona saimnieciskās darbības veikšanai, strīds par telts kvalitāti jārisina pārrunu ceļā vai tiesā. Patērētāju tiesību aizsardzības likums piemērojams tikai darījumiem, kuros patērētājs ir fiziskā persona, kas preci iegādājusies personiskajām vajadzībām. 

Ja telti iegādājusies fiziskā persona personiskajām vajadzībām, tad patērētājam jāvēršas pie pārdevēja ar rakstveida iesniegumu. Pārdevējam atbilde uz iesniegumu jāsniedz 15 darbdienu laikā. Ja rast risinājumu neizdodas, patērētājs aicināts vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā. Jānorāda, ka patērētājs vispirms pārdevējam var izvirzīt prasību par telts remontu vai apmaiņu. 

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 69 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas